חתנו של פרס: "תעלול גס של פרסומאי נוכל"

משפחתו של הנשיא לשעבר שמעון פרס זועמת על השימוש בדמותו של פרס לצורך המקפיין להחלת ריבונות במעלה אדומים. חתנו של פרס: "אלה שהגדירו אותו כפושע אוסלו נתלים ביוקרה העצומה שלו כדי להציג את עצמם בצורה שיקרית כממשיכי דרכו"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 30/10/16 12:26 כח בתשרי התשעז

חתנו של פרס: "תעלול גס של פרסומאי נוכל"
Ben Kelmer/FLASH90, צילום: Ben Kelmer/FLASH90

פרופ' רפי וולדן, חתנו של הנשיא שמעון פרס ז"ל, הנשוי לביתו צביה ומי ששימש כרופאו האישי, הגיב הבוקר בראיון לרזי ברקאי בגלי צה"ל על השימוש בתמונתו של פרס לצורך קמפיין להחלת ריבונות ישראלית על מעלה אדומים. "ראיתי את המודעה, אני רואה בזה תעלול גס של פרסומאי נוכל. לוקחים תמונה די עדכנית ומדביקים לה ציטוט מלפני 38 שנים. פרס היה עקבי באהבה ובדאגה שלו לישראל. כשנשקפה סכנה קיומית להישרדותה של ישראל הוא היה בטחוניסט, כשהשתנו התנאים והבשילו סיכויי השלום הוא נלחם בכל כוחו למען השלום. אין גבול לציניות של המפרסמים, הם יודעים היטב שפרס התנגד לכיבוש בכל מאודו".

ברקאי ענה לוולדן כי "אי אפשר להסיר את הכתם הביוגרפי שלו, הוא היה מאבותיו של גוש אמונים, את זה לא תוכל למחוק מקורות החיים שלו". בתגובה ענה חתנו של פרס כי "היה גם מי שאמר שדין נצרים כדין תל אביב ואחר כך החזיר את רצועת עזה. אני חושב שגדולתו של מדינאי וגדולתו של שמעון פרס שאי אפשר לערער עליה, היא שכשהשתנו הנסיבות השתנתה הגישה שלו כאמור. הוא היה רודף שלום מושבע בעשורים האחרונים לחייו כאשר הבשילו התנאים לקראת שלום וזה עוות לחלוטין במודעה הזאת. מה שבאמת מכפיר זה שאלה שהגדירו אותו כפושע אוסלו, עכשיו נתלים ביוקרה העצומה שלו בערוב ימיו, במיוחד עם פטירתו, כדי להציג את עצמם בצורה שיקרית כממשיכי דרכו. אני רואה בזה עיוות מכוער של מורשת פרס".

כפי שפורסם ב'כיפה', קמפיין פרסומי ארצי רחב היקף, שמטרתו לקדם את יוזמת שדולת ארץ ישראל בכנסת לאישור הצעת החוק להחלת ריבונות ישראלית בעיר מעלה אדומים, הציג את תמונתו של פרס יחד עם ציטוט שלו משנת 1978 בו אמר פרס כי "פיתוח מעלה אדומים יבטיח את ביצור ירושלים".

ברקאי העלה לתכניתו גם את ח"כ בצלאל סמוטריץ', יו"ר שדולת ארץ ישראל בכנסת וממובילי הקמפיין ואמר לו כי גרם לפרס "להתהפך בקברו".

ח"כ סמוטריץ' אמר בתגובה "אני חושב שלשמעון פרס יש זכויות חשובות מאוד בביצור מעמדה וביטחונה של מדינת ישראל. יש לו זכות ראשונים בהקמת ההתיישבות ביהודה ושומרון. פרס דיבר על ביצור ירושלים והריה מצפון ממזרח, מדרום וממערב, על ידי הקמת ערי משנה, פרברים ויישובים, מעלה אדומים, עפרה, גילה, בית אל, גבעון, מחנות צה"ל וכו' כדי להבטיח שעיר הבירה תובטח באגפיה ותישען על התיישבות עירונית וכפרית". ברקאי ענה לסמוטריץ' כי "פרס של 20 השנים האחרונות היה רואה את המודעה הזו והיה צוחק צחוק מר. זה ציני, שלא לומר פרובוקטיבי, לגייס את שמעון פרס לאחר מותו לעניין הזה".

"אני חושב שמעלה אדומים נמצאת בקונצנזוס רחב מאוד" אמר ח"כ סמוטריץ'. "אנחנו מבקשים להחיל ריבונות על עיר של 41 אלף תושבים, 10 דק' נסיעה מירושלים, בדיוק כמו ראשון לציון, כמו כרמיאל וכמו כל עיר אחרת במדינת ישראל. המצב הנוכחי הוא לא נורמאלי, תושבי מעלה אדומים לא חיים כמו כל תושבי מדינת ישראל".

"אני חושב שאם הולכים קצת אחורה רואים שכל מנהיגי המדינה, מימין ומשמאל, הסתכלו על מעלה אדומים כחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל ומירושלים. הציונות מתקדמת ומדינת ישראל מתקדמת, עשינו את זה ברמת הגולן, עשינו את זה בירושלים ואנחנו עושים את זה עכשיו במעלה אדומים, זו התקדמות טבעית ונורמאלית של התהליך הציוני הגדול והנפלא שאנחנו שותפים בו. 80% מתושבי מדינת ישראל חושבים שמדינת ישראל צריכה להחיל את הריבונות הישראלית במעלה אדומים כאן ועכשיו בלי קשר לקיומו של משא ומתן".

(צילום: יחצ)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן