חתן חידון התנ"ך העולמי למבוגרים: רפאל מיוחס מנתניה

מיוחס גבר על 16 מועמדים שהגיעו לגמר החידון, שהתקיים לראשונה מזה 32 שנה. הוא צבר 64 נקודות לאחר שענה נכונה על כל השאלות בכל שלושת שלבי החידון

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 12/12/12 20:41 כח בכסלו התשעג

חתן חידון התנ"ך העולמי למבוגרים: רפאל מיוחס מנתניה
צילום מסך, צילום: צילום מסך

חתן חידון התנ"ך העולמי למבוגרים שהתקיים הערב (ד‘) בבנייני האומה הוא רפאל מיוחס. מיוחס, תושב נתניה, גבר על 16 מועמדים שהגיעו לגמר ממדינות שונות וצבר 64 נקודות לאחר שענה נכונה על כל השאלות בכל שלושת השלבים.

החידון נערך לראשונה מזה 32 שנים שלא התקיים. שלבי המיון הראשונים החלו כבר לפני כחצי שנה והם כללו 906 מתמודדים מ-51 מדינות שונות. המבחנים המוקדמים התקיימו באמצעות שאלונים ברשת האינטרנט. לישראל הגיעו 27 מועמדים ומתוכם עלו לשלב הסופי 16 מתמודדים, עליהם גבר מיוחס.

שר החינוך, גדעון סער, אמר הערב כי ”התנ"ך הוא תעודת הלידה והזהות של כל יהודי. הוא אוצר הלשון העברית המופלאה, הוא תשתית הערכים, והוא כתב הזכויות ההיסטורי של עמנו. ידיעת התנ"ך מעניקה ליהודי כבוד וגאווה בשורשיו וּבמורשתו, הכרה בזכותו הנצחית של עם ישראל על ארץ-ישראל, והבנת גודל תרומתו המוסרית העצומה של עמנו לעיצובה של הציוויליזציה האנושית ולערכי העולם הנאור“.

”חידון התנ"ך הזה תורם לחיזוק רוח העם ולהידוק הקשר האמיץ בין כל חלקי העם, "יַחַד שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל". זהו מפגן של הזדהוּת עִם מדינת ישראל ושותפות בסֵפֶר המאחד את כולנו", אמר השר סער.