חתן התנ"ך למבוגרים: חננאל מלכה

חתן התנ"ך למבוגרים לשנת תשע"ה הוא חננאל מלכה. בדברים שנשא נתניהו בבנייני האומה בירושלים אמר: "לא חזרנו לכותל בשביל להגיע אליו בנגמ"שים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/12/14 20:35 א בטבת התשעה

חתן התנ"ך למבוגרים: חננאל מלכה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חננאל מלכה מישראל הוא חתן התנ"ך הבינלאומי למבוגרים לשנת תשע'ה. במקום השני זכה אלכסנדר הפנהיימר מארה"ב ובמקום השלישי זכה אריאל כהן מארגנטינה.

חידון התנ"ך הבינלאומי למבוגרים התקיים הערב (ג') בבנייני האומה בירושלים, במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו וסגן שר החינוך, אבי וורצמן.

את החידון בבנייני האומה בירושלים פתח נתניהו שאמר בתחילה "התנ"ך הוא מסד קיומנו אנו חיים בארץ התנ"ך, בעיר התנ"ך ירושלים. אנחנו מצווים ללמוד את התנ"ך לא רק כתלמידים בבית הספר, אני אישית לומד את התנ"ך אחת לשבוע עם בני ואני שואב מכך כוח עצום. גם בחיינו הלאומים וגם בחיינו הפרטיים".

"שמעתי מאנשים שהם מוכנים לתת בירה לפלסטינים בירושלים ושמעתי ממישהי שהכותל ישאר בידינו", אמר בהתייחסו לדבריה של ח"כ ציפי לבני מוקדם יותר השבוע כי הכותל יישאר בידיים ישראליות בכל הסכם עתידי. "איך בדיוק יישאר הכותל בידינו? בתוך מובלעת בשטח הפלסטיני?", תהה נתניהו. "איך נגיע לכותל? בשיירות? במסוקים? בנגמש"ים? לא חזרנו לכותל בשביל להגיע אליו עם נגמש"ים. הכותל יישאר בידינו וירושלים תישאר בידינו".

סגן שר החינוך, אבי וורצמן: "התנ"ך היה ועודנו מגבש הזהות הראשי שלנו כאומה. התנ"ך הוא מקור החיים שלנו, והוא מקור הזכות שלנו להילחם על חיינו כאן, בארץ ישראל. השבוע השקנו את המיזם 929 (כמניין פרקי התנ"ך כולו) שנועד להנגיש את התנ"ך לכל קצוות הקשת הישראלית. התנ"ך שייך לכולם ועלינו לעשות הכל כדי שהוא יחזור לרחוב הראשי של החברה הישראלית. אחד המדדים להצלחת המיזם יהיה בכך שבשנים הבאות ייטלו חלק בחידון התנ"ך מועמדים שונים, מכל מרחבי הנוף הישראלי".