חתן התנ"ך העולמי: שלומי אדלמן מישיבת שעלבים

אדלמן, תושב נוף איילון, גבר רק בשאלה אחת על כלת הפרס, נעם חדד מחדרה. עם זאת, ראש הממשלה בחר להתייחס אל שניהם כאל הזוכים בחידון

חדשות כיפה אורי פולק 10/05/11 00:00 ו באייר התשעא

חתן התנ"ך העולמי: שלומי אדלמן מישיבת שעלבים
מוקי שוורץ, יחצ, צילום: מוקי שוורץ, יחצ

בחידון התנ"ך העולמי שנערך היום (ג') בירושלים לרגל יום העצמאות, זכה שלומי אדלמן, תלמיד הישיבה התיכונית בשעלבים, המתגורר ביישוב נוף איילון. סגניתו היא נעם חדד מחדרה, תלמידת אולפנת "אמנה" מכפר סבא, בה למדה כלת החידון העולמי היוצאת - אור אשואל.

השניים סיימו את חידון התנ"ך העולמי לנוער עם ציון זהה שהיה הגבוה ביותר מבין המתמודדים. ראש חבר השופטים, הנשיא החמישי יצחק נבון, הציע באופן מיוחד כי השניים יוכרזו יחדיו כחתן וכלת התנ"ך העולמיים. הצעתו לא התקבלה והשניים התמודדו זה מול זה בשלב האחרון של החידון. חדד נכשלה בשאלה אחת - ובכך זיכתה את אדלמן בבכורה.

עם זאת, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס בסיום החידון אל השניים כאל חתן וכלת הפרס העולמיים. "בשנה שעברה עמדתי כאן לא רק כראש הממשלה אלא גם כאב גאה לבני הצעיר אבנר שהיה הסגן השני לכלת התנ"ך. כבר שנים לא חוויתי התרגשות כזאת ולכן אני מבין את ההורים והמשפחות שנמצאות פה. אמרתי אז שכל המתמודדים אלופי התנ"ך. מי שהגיע לכאן הוא אלוף בין האלופים", אמר ראש הממשלה למתמודדים.

(צילום: מוקי שוורץ)

ראש הממשלה ציין כי "התנ"ך הוא היסוד של הקיום שלנו והנדבך של אמונתנו" והוסיף כי הוא אינו מכיר שום ספר שתרם תרומה כה משמעותית לאנושות. "התנ"ך אינו סתם עוד יצירה ספרותית. הוא סיפורת, דברי שירה, חזיונות וחזון. סיפורי המקרא, יוסף ואחיו, קין והבל, דוד וגולית, הם הסיפורים הכבירים בתולדות עמנו ומדליקים את הדמיון של כל ילד וילדה. החזרנו גם את הקריאה בתנ"ך כי המקרא דורש קריאה. אני מברך אותך גדעון על ההובלה החשובה בתחום הזה", אמר נתניהו.

שר החינוך, גדעון סער, ציין בדבריו כי "התנ"ך מתנוסס ככתר מעל לראשנו. אבל הוא גם, ובעיקר, משתרע לרגלינו כבסיס לקיומנו ולזכותנו כאן. מִסֵפֶר עתיק ומקודש אנו שואבים לשון ותרבות, חוקים ומוסר, הסטוריה וחוכמה. וגם: זכויות לאומיות ומדיניוֹת. זהו, אכן "ספר הספרים". ספר שבו כל היסודות כולם".

שר החינוך פירט כיצד במהלך תקופת כהונתו הצליח לבסס את מקצוע "מורשת ותרבות ישראל" בחינוך הממלכתי, תוך תוספת שעות לימוד. הוא מנה ברשימת הישגיו גם את חידוש חידון התנ"ך למבוגרים, לראשונה מזה שלושה עשורים.

סער אף התייחס לביקורים לימודיים של למעלה מחצי מיליון תלמידים בשנה בבירה במסגרת תוכנית "נעלה לירושלים", ל"ביקורים בארץ האבות" - שיכללו ביקורים במערכת המכפלה בחברון ולעלייה המשמעותית במספר המשתתפים בחידון התנ"ך: מספר המשתתפים שהתמודדו השנה בחידון התנ"ך לנוער בארץ, על כל שלביו, כמעט הוכפל: מ-6,600 בשנה שעברה ל-11,800 השנה. "בדרך הזאת נמשיך ללכת וב"ה נוסיף עוד ועוד נדבכים לעשיה", סיכם שר החינוך.