חתן התנ"ך העולמי – אלחנן בלוך מנתיבות

בלוך, תלמיד הישיבה התיכונית אמי"ת "בלבב שלם" בירוחם, הוביל בפער משמעותי לכל אורך גמר החידון. סגנו: עקיבא אברמוביץ' מברוקלין ניו-יורק, שהקדים במפתיע את המתמודדים הישראלים

חדשות כיפה אורי פולק 26/04/12 14:04 ד באייר התשעב

אלחנן בלוך, בן 17 מנתיבות, תלמיד הישיבה התיכונית אמי"ת "בלבב שלם" בירוחם - הוא חתן התנ"ך העולמי לנוער יהודי. בחידון, שנערך היום (ה') בירושלים, הוביל בלוך בפער משמעותי לכל אורך ההתמודדות. סגנו של בלוך הוא עקיבא אברמוביץ' מברוקלין ניו-יורק, שהקדים במפתיע את יתר המתמודדים מישראל.

לשלבים הסופיים של החידון הגיעו 53 נערים, מתוכם העפילו 16 לגמר החידון. במעמד החידון השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך גדעון סער וקצין החינוך הראשי תא"ל אלי שרמייסטר.

שר החינוך, גדעון סער, אמר בגמר כי "זכותנו על הארץ, לפני שהיא יונקת ממשפט העמים, מבוססת על ההיסטוריה של הארץ הזאת, על הקשר העמוק בן אלפי השנים בין עם ישראל לארץ ישראל". בפנייה לראש הממשלה נתניהו אמר סער כי נתניהו, ערב חג העצמאות, "נתן לכאלף ומאתיים יהודים ולעם ישראל מתנה נפלאה: הכרה בשלושה ישובים בארץ ישראל- ברוכין, סנסנה ורחלים- כישובים לכל דבר ועניין".

"אנו מאמינים בכל לב, כי ההתיישבות היהודית בארץ-ישראל היא מימוש של זכות. היא חזרה לארץ אבותינו. וזכות זאת משולבת בזכותו של עם ישראל לביטחון לאומי", ציין סער, שאמר למתמודדים כי "מאחר שקראתם היטב את התנ"ך אתם יודעים היטב כי לבית אל, כמו גם לחברון, הגיעו אברהם אבינו ויעקב אבינו לפני קרוב ל- 4,000 שנה, הרבה לפני שהעסיקו את כותרות העיתונים בימינו".