חשש ממשי לייבוא הלולבים ממצרים

במשרד החקלאות חוששים כי המהפכה במצרים תשפיע השפעה ישירה על האפשרות לייבוא לולבים ממצרים – ובכך תביא לעליית מחירים תלולה במחירי "ארבעת המינים"

חדשות כיפה אורי פולק 17/08/11 08:54 יז באב התשעא

חשש ממשי לייבוא הלולבים ממצרים
yanec-cc-by-nd, צילום: yanec-cc-by-nd

המהפכה במצרים גרמה לטלטלה משמעותית במזרח התיכון ולגל הפיכות שהרעישו את העולם הערבי. כעת מתברר כי למהפכה השלכה נוספת - לקראת חג הסוכות.

בקרב סוחרי וסיטונאי ארבעת המינים התברר לאחרונה החשש מפני ייבוא הלולבים מאל-עריש שבמצרים, כפי שנעשה מדי שנה. החשש הוא כי השלטון הלא-יציב במדינה, יסרב מלהעביר את הסחורות לשטח ישראל. לאי-ייבוא הלולבים ממצרים יש השלכה ברורה על שוק הלולבים בישראל ועל מחירם, שצפוי להאמיר לשיאים חדשים.

בימים האחרונים פנתה שרת החקלאות, אורית נוקד, לשר החקלאות המצרי, אל-סיד יוסוף פאג', בבקשה כי משרדו יסייע בייצוא הלולבים מארצו אל ישראל - זאת כדי למנוע את הבעיות שהתעוררו בשנים האחרונות ועל רקע ההפיכה במדינה.

"ברצוני ליידע אותך על חשיבות הדבר ומסורת ארוכת שנים לקניית לולבים מאזור אל-עריש שבתחומכם. משרדנו מעריך את פעילותכם למיגור מחלות בתוצרת החקלאית באזור סיני, חשוב לנו להמשיך את ייבוא הלולבים מאזור זה, ולצורך כך אנו מבקשים להיפגש עם הממונה במשרדך בכדי לתאם את תנאי הייבוא", כתבה נוקד.

במשרד החקלאות ציינו כי השרה נחושה לפתור את הבעיה עוד קודם ראש השנה ובכך לתת מענה מלא לציבור הצרכנים המבקש לרכוש את הלולבים לחג הסוכות. במידה ותתקבל תשובה שלילית ממצרים, נערך משרד החקלאות לחלופה של ייבוא לולבים ממדינות אחרות - מה שעשוי לפתור את בעיית השוק, אך עדיין להשפיע על עליית מחירי הלולבים.