חשש לשופרות פסולים בצה"ל

המחלקה הראשית המפקחת על השופרות בישראל קובעת כי שופרות שרכש משרד הביטחון עבור צה"ל הינם שופרות "מודבקים" ופסולים. משרד הביטחון: הרבנות הצבאית אחראית לכך שהשופרות כשרים

חדשות כיפה אורי פולק 15/09/11 17:12 טז באלול התשעא

חשש לשופרות פסולים בצה"ל
אילוסטרציה Chadica-cc-by, צילום: אילוסטרציה Chadica-cc-by

המחלקה הראשית המפקחת על השופרות בישראל טוענת היום (ה') כי השופרות שרכשה באחרונה הרבנות הצבאית ממרוקו ומסין - עלולים להיות פסולים. מרבית השופרות כבר יחולקו בימים הקרובים לכלל בסיסי צה"ל ואולם כעת מסתמן כי ייתכן וכלל השופרות שנרכשו אינם כשרים למצוות שופר.

העיתון "ישראל היום" דיווח כי מחלקת הכשרות דיווחה למשרד הביטחון כי חלק מהשופרות שנרכשו הינם שופרות "מודבקים", אשר אינם כשרים. האחראי לענייני תשמישי קדושה במועצה הדתית תל אביב כתב כי הסוג הזה של השופרות "פסולים ואי אפשר לצאת בהם ידי חובה". עוד צויין כי "לא ייתכן שחיילי צה"ל העומדים במסירות על משמר ארצנו, יעמדו ביום הגדול - ראש השנה - וישמעו קול שופר שיש חשש לכשרותו".

המחלקה טוענת כי הרעיון לרכוש את השופרות ממרוקו ומסין, עליהם אין כל פיקוח כשרותי מטעם הרבנות הראשית לישראל, הינו רעיון פסול ובלתי הגיוני. "במפעלים שאין בהם פיקוח רבני, נוהגים להדביק שופרות שנפגמו בייצור. הפעולה הזו פוסלת מיידית את השופר", נקבע.

במשרד הביטחון פסולים את הטענה בדבר אי-כשרותם של השופרות ומסבירים כי "העניין נבדק על-ידי הרבנות הראשית, ונמצא שהשופרות כשרים".