חשש כבד בבית היהודי: אלפי חברי ארגונים אינטרסנטים יתפקדו למפלגה

גורמים בבית היהודי קיבלו בחשש את ההודעה מטעם מפלגתם לפיה יתקיים מפקד בזק. הסיבה: חשש מפני כניסת אלפי עובדי חברת החשמל, הנמלים וארגונים נוספים על מנת ללחוץ על המשפיעים ולהכניס מועמדים משלהם

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/12/14 13:16 יח בכסלו התשעה

חשש כבד בבית היהודי: אלפי חברי ארגונים אינטרסנטים יתפקדו למפלגה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בבית היהודי הודיעו אמש (ג') בגאווה על קיום מפקד בזק למפלגה, רגע לפני הפריימריז. מדובר מבחינתם בחיזוק הכוח של הבית היהודי, שכן אל 57 אלף המתפקדים הקיימים היום צפויים להצטרף אלפים נוספים, במסגרת המפקד שייערך לראשונה באופן דיגיטלי - באמצעות סמרטפונים, מיילים ואמצעים נוספים. בין היתר,

המטרה של המפקד הדיגיטלי היא למנוע מפקדי ארגזים, מצב בו קבלני קולות מצרפים מתפקדים למפלגה באופן מאורגן והמוני, לעיתים קרובות בלי שתהיה להם זיקה רעיונית למפלגה, ככלי לצבירת כוחות. בין היתר יהיו חייבים המתפקדים להזדהות בעזרת כרטיס האשראי שלהם, דבר אשר ימנע לכאורה ממתפקדים שכאלו אפשרות לקבל כסף תמורת התפקדותם.

גורמים בבית היהודי אמרו בשיחה ל'כיפה' כי המפקד, אשר אמור להוות חיזוק למפלגה, עלול להיות גם סיכון משמעותי, שכן כבר כעת יש התארגנויות למפקד של אלפים בארגונים כגון חברת החשמל, הנמלים וחברות תעשייה שונות, על מנת ללחוץ על חברי הכנסת ולהכניס מועמדים משלהם לפריימריז. כזכור, נפתלי בנט למשל הינו שר הכלכלה כיום, ואם ימלא תפקיד דומה או בכיר יותר בכנסת הבאה הוא יהיה חשוף ללחצים מצד חברי כנסת מטעם.

"אנחנו נעשה הכל כדי לעצור את המפקד", אמרו הגורמים ל'כיפה'. עם זאת, קשה לראות כיצד יצליחו אלו לעצור את המפקד שיפתח בשבוע הבא.