חשש: היועץ המשפטי לממשלה יתנגד לחוק ההסדרה

החגיגות בבית היהודי עוד מוקדמות. חוק ההסדרה מונח עדיין על שולחן הכנסת בהצעת חוק בלבד והליכי חקיקה רבים עוד לפניה. נתניהו ובנט ממתינים לעמדתו של היועץ המשפטי לממשלה

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 05/12/16 11:50 ה בכסלו התשעז

חשש: היועץ המשפטי לממשלה יתנגד לחוק ההסדרה
Emil Salman/POOL, צילום: Emil Salman/POOL

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, הגיעו להסכמות בנוגע לחוק ההסדרה ולעתידה של עמונה, אך היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, טרם אישר את תכניתם.

למרות השמחה הגדולה שמפגינים חברי הכנסת ושרי הבית היהודי, מנדלבליט טרם נתן את הסכמתו לחוק ההסדרה, גם לאחר הסרת סעיף 7 הנוגע לרטרוקאטיביות.

לאור התבטאויותיו הקודמות של מנדלבליט בנוגע לחוק, גורמים משפטיים אמרו לגלי צה"ל כי קיים חשש סביר כי הוא עדיין יתנגד לו. מנדלבליט אמר בעבר כי חוק ההסדרה אינו חוקתי ולא יעבור את מבחן בג"ץ, רק ביום חמישי האחרון אמר מנדלבליט בכנס העמותה למשפט ציבורי כי החוק לא מתקבל על הדעת.

"ההצעה פוגעת באופן קשה בשלטון החוק" אמר מנדלבליט. "היא אינה עולה בקנה אחד עם חובותיה של מדינת ישראל על פי המשפט הבינלאומי ויש לה השלכות מרחיקות לכת בזירה הבינלאומית, הפגיעה בזכות הקניין שנובעת מהצעת החוק איננה מקיימת את התנאים הבסיסיים ביותר שחלים ביחס לנטילה כפויה של זכויות קניין. זוהי חובתי המקצועית להצביע בפני הדרג הנבחר על כלל ההשלכות שצפויות מהליך החקיקה". מנדלבליט התריע על הסכנה ב"ביטול בדיעבד של פסקי דין חלוטים של בית המשפט העליון".