חשש בציונות הדתית מריצה של הרב עמאר לרבנות ירושלים

לפי "דיל" חדש שנועד להרגיע את הרוחות בש"ס, המפלגה תתמוך במועמדותו של הרב שלמה עמאר לתפקיד הרב הראשי לירושלים, זאת כפיצוי על קבורת "חוק עמאר"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 18/06/13 14:58 י בתמוז התשעג

חשש בציונות הדתית מריצה של הרב עמאר לרבנות ירושלים
יחצ, צילום: יחצ

לאחר כישלון ”חוק עמאר“ ואחרי שהתבהר כי הרב הראשי הספרדי יסיים את כהונתו בסוף חודש יולי הקרוב, הרב שלמה עמאר בוחן את צעדיו להמשך. באתר ”כיכר השבת“ דווח כי מקורביו של הרב עמאר בוחנים אפשרות כי ירוץ לרבנות העיר ירושלים.

על פי ה“דיל“ שנרקם בימים אלה, כדי להרגיע את הרוחות במפלגה לאחר שזו קברה את ”חוק עמאר“, בש“ס יתמכו במועמדותו של הרב עמאר לרבנות העיר ירושלים ובמקביל ינסו להריץ את בנו של הרב עובדיה יוסף, הרב יצחק יוסף, ראש ישיבת ”חזון עובדיה“, לתפקיד הרב הראשי הספרדי.

סיכויי היוזמה לא ברורים שכן ראש העיר ירושלים ניר ברקת דווקא תומך במועמדות של הרב ציוני-דתי, כפי שהבטיח לציבור בוחריו במערכת הבחירות המוניציפאלית הקודמת - וגם בימים אלה לקראת הבחירות המקומיות הקרבות ובאות בבירה.

בתוך כך, נציגות בתי הכנסת הציוניים בירושלים ממשיכה להפעיל לחץ על ראש העיר ברקת ועל שר הדתות נפתלי בנט, כדי שאלו יתערבו וימנעו את המשך העיכוב בבחירתו של רב לעיר. בנציגות טוענים כי העיכוב המתמשך נובע משיקולים פוליטיים שמונעים על ידי גורמים חרדיים, שלא רוצים במינויו של רב ציוני דתי לעיר.