חשיפה: הרב דרוקמן לא עומד מאחורי מכתב האיום נגד הרב סתיו

עשרות רבנים התכנסו בביתו של הרב דרוקמן ושיגרו לרב דוד סתיו מכתב הקורא לו להסיר לאלתר את מועמדותו לרבנות הראשית. אלא שבדיקת כיפה מגלה כי הרב דרוקמן כלל לא הסכים לחתום על המכתב

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 27/05/13 16:03 יח בסיון התשעג

חשיפה: הרב דרוקמן לא עומד מאחורי מכתב האיום נגד הרב סתיו
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

עשרות רבנים השתתפו במוצאי שבת בכינוס חירום בביתו של הרב חיים דרוקמן, בסיומו הוצא נגד הרב סתיו מכתב התראה חמור במיוחד, שקורא לו להסיר מיידית את מועמדותו לרבנות הראשית.

אלא שמבדיקת כיפה עולה כי המכתב, ששוגר לרב דוד סתיו ממקום הכינוס בבית הרב דרוקמן ובאמצעות הדוא“ל האישי של הרב דרוקמן - לא זכה לתמיכתו האישית של הרב דרוקמן.

עשו לרב תרגיל, הרב דרוקמן (צילום: cc-by-Shuki)

לכיפה נודע כי מספר שעות לאחר שיגור המכתב לרב סתיו ובעוד הוא המום מהקריאה המפורשת, פנו מלשכת הרב דרוקמן לרב פירון ולרב סתיו והבהירו כי המכתב שנשלח לרב סתיו, לא שוגר בתמיכתו של הרב דרוקמן. ”עשו לרב תרגיל“, אמר גורם המעורב באירוע, ”הרב דרוקמן לא היה מוכן לחתום על המכתב הזה כי הוא לא מאמין בתוכנו“.

בעקבות הדברים שיגר הרב דרוקמן הבהרה לרב שי פירון ולרב דוד סתיו, שהגיעה לידי כיפה: "הרב דרוקמן לא היה קשור למכתב שנכתב לרב סתיו, למרות שהרב דרוקמן מייחל שהרב סתיו יסיר את המועמדות. ההתכנסות לא הוזמנה על ידי הרב דרוקמן אלא ע"י רבנים שרצו לבוא. אותם מתכנסים החליטו מה שהחליטו. אין למכתב הזה קשר לרב דרוקמן. אדרבה, תוך כדי הדברים שנאמרו בפגישה, הרב דרוקמן התקומם כנגד כל אמירה שהיתה נגד הרב דוד סתיו. יחד עם זאת, כואב מאוד לרב דרוקמן שאי הסרת המועמדות מעוררת רבנים נגד הרב דוד סתיו".

למרות הסתייגותו המפורשת של הרב דרוקמן, המכתב כאמור שוגר ונשלח לרב סתיו והופץ במקביל לכל אמצעי התקשורת באמצעות משרד יח“צ - כאילו הדברים נכתבו ונאמרו על ידי הרב דרוקמן - למרות שהוא כלל לא עומד מאחוריהם.