חשיפה: החמ"ד יקיים כנס מיוחד נגד התבוללות תלמידות עם ערבים

מחוז הדרום של המנהל לחינוך דתי הזמין מורים ומחנכים לדיון נגד התבוללות צעירות דתיות. במרכז הכנס: נואם מטעם עמותת "חמלה" העוסקת ב"הצלת נשים משמד רוחני"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 18/10/12 16:36 ב בחשון התשעג

חשיפה: החמ"ד יקיים כנס מיוחד נגד התבוללות תלמידות עם ערבים

פרסום ראשון: המנהל לחינוך דתי יקיים כנס חירום שיעסוק בנושא התבוללות נערות דתיות המקיימות מערכת יחסים זוגית עם ערבים. אל הכנס, שיתקיים בשבוע הבא, זומנו רכזים חברתיים, מורות ומורים ומחנכים, לצד רבנים המועסקים במוסדות החמ"ד.

מאחורי היוזמה עומד מחוז הדרום של החמ"ד, שזכה בברכת מנהל החמ"ד לעיסוק בנושא. על אף שהמחנכים לא מתביישים לדבר על הנושא בפומבי, ההזמנות לכנס שנשלחו למורים לא הזכירו את העניין הערבי - אלא ברמז. "מנהל החמ"ד מזמין אתכם לחשיבה ודיון משותף אודות נערות הנקלעות לקשר זוגי, בו הן מנוצלות ולעתים מתנתקות מהמשפחה ומהחברה היהודית", נכתב בהזמנה שהגיעה לידי כיפה.

הנואם המרכזי בכנס הוא אריה לב, נציג עמותת "חמלה", המגדירה עצמה כעמותה אשר עוסקת "בהצלת בנות ישראל ומחזיקה את מעון 'הבית החם' של הרבנית ברנס, שם משוקמות בנות ונערות שהיו בסכנת שמד". הפעילות המרכזית של העמותה עוסקת במניעת התבוללות ובשיקום נשים דתיות אשר "חולצו" לאחר שקיימו מערכת יחסים עם מי שאינם יהודים.

גורם במחוז הדרום של החמ"ד אמר לכיפה כי לא מדובר בכנס גזעני, אלא בניסיון כנה להתמודד עם תופעה תרבותית. "אנחנו מבקשים להתכנס ולעסוק במימדי התופעה ובדרכי הפתרון וההתמודדות שלנו כמחנכים עם התבוללות של תלמידות, בעיקר בשלב השירות הלאומי", הסביר.