חשד לפיגוע בירושלים: חרדי נדקר בגבו באמצעות מברג

ערבי דקר חסיד ברסלב בגבו ברחוב הנביאים בירושלים ופצע אותו באורח קל עד בינוני. כוחות הצלה העניקו לו טיפול רפואי בכותל המערבי ולאחר מכן הוא פונה לבית החולים שערי צדק

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 16/11/14 19:29 כג בחשון התשעה

חשד לפיגוע בירושלים: חרדי נדקר בגבו באמצעות מברג
הלל מאיר, סוכנות הידיעות תצפית, צילום: הלל מאיר, סוכנות הידיעות תצפית

אברך חרדי נדקר הערב (א') בגבו באמצעות מברג בפינת הרחובות הנביאים וחיל ההנדסה בירושלים. מדובר במיקום שהינו רק מספר מאות מטרים ממקום פיגוע הדריסה בירושלים לפני כשבוע וחצי.

הנדקר הגיע לשער שכם ודיווח לשוטרי מג"ב שהיו במקום כי נדקר בגבו. השוטרים הובילו אותו לטיפול ראשוני בכניסה לכותל המערבי, ולאחר מכן הוא פונה לבית החולים שערי צדק. כוחות גדולים של משטרה עורכים סריקות אחר המחבל, שברך לכיוון שער שכם, תוך בדיקת חשד כי מדובר באירוע על רקע לאומני.

משטרת ישראל: "ברחוב הנביאים נדקר, ככל הנראה באמצעות מברג, גבר יהודי כבן 32 בחלק העליון של גבו, ככל הנראה על ידי צעיר ערבי שנמלט לכיוון שער שכם. מתחקור ראשוני עולה כי היהודי נדקר בסמוך לצומת הרחובות הנביאים-חיל ההנדסה. משם המשיך רגלית דרך שער שכם, ניגש לצוות משמר הגבול ודיווח להם כי נדקר בגבו. הצוות הוביל אותו לכותל המערבי שם פונה על ידי מד"א לבית החולים שערי צדק. הסריקות אחר החשוד נמשכות".

המקום בו נדקר הבחור החרדי הינו כאמור כבר מועד לפורענות. על אותו ציר שמתחיל בגבעת התחמושת וממשיך לכיוון שער שכם ומשם למרכז העיר ירושלים, אירעו כבר שני פיגועי דריסה - האחד ברחוב שמעון הצדיק, רק מאות מטרים ממקום הפיגוע הנוכחי, והשני, לפני כחודש, בתחנת הרכבת הקלה בגבעת התחמושת.

גם המיקום המדויק בו נפגע הפצוע היום הינו למוד פיגועים. לפני מספר שנים פגע נהג ערבי בקבוצת חיילים שעמדה במקום ופצע את חלקם באורח בינוני. אז השתלטו שוטרים על המחבל, שטען כי הפגיעה הינה תאונת דרכים.