חשד להסתה נגד חיילים בשכונת מאה שערים

בשכונה הירושלמית נתגלו בובות חיילים תלויות, זכר לתליית המן. במשטרה חוקרים חשד להסתה. יו"ר זק"א: "אני לא בטוח שהקנאים שעשו את המעשה המזוויע הזה הם מזרע היהודים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/03/17 15:09 טו באדר התשעז

חשד להסתה נגד חיילים בשכונת מאה שערים
דוברות המשטרה, צילום: דוברות המשטרה

הסתה נוסח פורים. בובות המולבשות במדי צה"ל נמצאו היום (ב') בשכונת מאה שערים בירושלים, כשהן תלויות משל היו המן הרשע. הן הוסרו ע"י המשטרה שמתכננת לפתוח בחקירת האירועים.

הבובות שהוסרו נשלחו למעבדות לזיהוי פלילי, במטרה לעלות על עקבותיהם של מי שתלו את הבובות ובכך חשודים בהסתה נגד חיילים מהמגזר החרדי. יש לציין כי בקרב פלגים מסויימים מתוך העדה החרדית המכונים 'קנאים', נהוג לתלות בפורים בובות המייצגות את 'רשעים' מודרנים כדוגמת המן. בעבר נתלו בובת עם כיתובו של נשיא איראן בזמנו אחמדיניג'אד ולהבדיל גם עם שמותיהם של יוסי שריד וטומי לפיד. היום כאמור נתלו בובות חיילים, שעל אחת מהן נכתב "חרד"ק החוצה".

(צילום מסך מהפייסבוק)

יו"ר ארגון זק"א יהודה משי זהב, תקף בדף הפייסבוק שלו את מי שאחראי למעשים וכתב כי מדובר ב-"הסתה חמורה נגד חיילים חרדים. בובות בדמות חיילים חרדים נתלו על ידי 'הקנאים' במרפסות הבתים במאה שערים כזכר לדמותו של המן האגגי הרשע שנתלה על העץ".

משי זהב הטיל ספק ביהדותם של המסיתים כשאמר: "אני לא בטוח שהקנאים שעשו את המעשה המזוויע הזה הם מזרע היהודים. הם צאצאים ל'ערב רע' שהתערבבו בתוך עם ישראל".

ממשטרת ישראל נמסר כי הם "רואים בחומרה רבה את תופעת ההסתה כנגד חיילים חובשי כיפה על רקע שירותם בצה"ל. המשטרה משקיעה מאמצים רבים לטיפול בתופעה, הן באמצעות איסוף מידע ממוקד כנגד תופעת ההסתה נגד לובשי מדים והן במישור החקירתי לשם איתור חשודים והבאתם לדין.המשטרה תנקוט ביד קשה ותפעל למיצוי החקירה והעמדה לדין של כל מי שמעורב בכך".