חשד: בשר לא כשר הוגש בטקס יום העצמאות בבית הנשיא

בבית הנשיא בודקים חשד לפיו הבשר שהוגש באירוע החיילים המצטיינים ביום העצמאות – היה לא כשר, זאת בעקבות תקלה של הרגע האחרון מצד חברת הקייטרינג. בחברה מכחישים

חדשות כיפה אורי פולק 29/04/12 10:39 ז באייר התשעב

חשד: בשר לא כשר הוגש בטקס יום העצמאות בבית הנשיא
roland-cc-by, צילום: roland-cc-by

בבית הנשיא בודקים חשד לפיו הבשר שהוגש ביום העצמאות האחרון לרגל האירוע החגיגי שנערך לכבודם של 120 החיילים המצטיינים ובני משפחותיהם - היה לא כשר. לפי עדויות שהתפרסמו היום (א') בעיתון "מעריב", חברת הקייטרינג "פרי הארץ" רכשה ביום חמישי האחרון כמות גדולה של בשר במקום אותה כמות שהתקלקלה. כעת נבדק, על פי הדיווח, האם נציג מטעם החברה הגיע לאטליז לא כשר באבו גוש, ולאחר שרכש את המזון, ביקש לבשלו במסעדה לא כשרה.

בעיתון מצוטט בעל מסעדת "אבו גוש", ג'וואדת איברהים, שסיפר כי ביום חמישי הגיע אדם כשבידו כמות בשר גדולה, והציג קבלה המעידה כי הוא נקנה באטליז לא כשר ביישוב. "הוא בא אליי בבוקר, קצת מבוהל, וביקש להשתמש במטבח. לאחר מכן, ביקש לבשל 80 ק"ג בשר פרגית שווארמה. הוא אמר שהוא מחברת קייטרינג וציין כי הוא צריך את זה לאירוע של 500 איש בבית הנשיא. הוא אמר שזו הכמות שהתקלקלה להם".

חברת הקייטרינג אישרה שהבשר שיועד לאירוע התקלקל, אך לדבריה הבשר החלופי הגיע מהמטבח המרכזי ולפיכך כל הבשר שהוגש באירוע היה כשר. מהחברה נמסר בתגובה כי "ערב לפני התקלקל לנו בשר שווארמה שיועד לאירוע והבאנו במקומו בבוקר בשר מהמטבח המרכזי שלנו בקיבוץ גבעת חיים. לא ייתכן שנכנס לפה בשר לא כשר כי משגיח הכשרות שלנו בודק כל חבילה וכל נתח בשר שהוכנס לכאן".

מבית הנשיא נמסר בתגובה כי "כל שירותי ההסעדה הניתנים לבית הנשיא מחויבים להציג תעודות כשרות המאושרות על ידי הרבנות הראשית כדין. קייטרינג 'פרי הארץ', אשר סיפק שירותי הסעדה לאירועי יום העצמאות בבית הנשיא, הציג תעודת כשרות כדין ואף העמיד משגיח כשרות במטבח בית הנשיא למשך כל יום האירוע. בעקבות פניית בית הנשיא לחברה, העביר משגיח הכשרות אישור חתום שלפיו כל האוכל שהוגש בבית הנשיא ביום העצמאות היה כשר. אם יתברר חלילה כי שירותי ההסעדה 'פרי הארץ' פעלו בניגוד לכללי הכשרות, בית הנשיא יפעל במלוא חומרת הדין נגד החברה'".