חרף מחאת השמאל: המרכז האוניברסיטאי אריאל יוכר כאוניברסיטה

כך על פי החלטת חברי מל"ג יו"ש, הגוף האחראי על מוסדות אקדמיים ישראליים שהוקמו ביהודה ושומרון. נשיא המרכז: זהו יום גדול לאקדמיה הישראלית

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 17/07/12 19:36 כז בתמוז התשעב

חרף מחאת השמאל: המרכז האוניברסיטאי אריאל יוכר כאוניברסיטה
מיכאל יעקובסון, ויקיפדיה-cc-by-sa, צילום: מיכאל יעקובסון, ויקיפדיה-cc-by-sa

חברי מל"ג יו"ש, הגוף האחראי על מוסדות אקדמיים ישראליים שהוקמו ביהודה ושומרון, החליט הערב (ג') לאשר את ההצעה להפוך את המרכז האוניברסיטאי אריאל - לאוניברסיטה. סביב הנושא התפתח דיון ציבורי ומחאה משמאל, במטרה למנוע את ההכרזה, שהתקבלה ברוב גדול.

אוניברסיטת אריאל הוקמה לפני כשלושים שנה בתור "המכללה האקדמית יהודה ושומרון". מאז שנת 2005 פעלה המכללה באופן עצמאי, ושנתיים לאחר מכן זכתה במעמד "מרכז אוניברסיטאי".

בתגובה להחלטה ציין פרופסור דן מאירשטיין נשיא המרכז האוניברסיטאי אריאל, כי "זהו יום גדול לאקדמיה הישראלית, נעשתה פה היסטוריה לאומית. לראשונה זה 40 שנה, קמה אוניברסיטה חדשה בישראל, הפותחת שעריה לסטודנטים מכל שכבות האוכלוסייה, מגייסת חוקרים צעירים ומחזירה מחו"ל לשורותיה אנשי סגל ומחקר - שיעשירו את העשייה האקדמית בישראל".

ח"כ זבולון אורלב אמר לכיפה בעקבות ההכרזה כי "זהו הישג לצדק וליושר האקדמי שידע להעדיף את ההרמה האקדמית והאוניברסיטאית הגבוהה על פני חשבונות כלכליים של הגילדה הסגורה של ראשי האוניברסיטאות האחרות". ח"כ אורלב גינה את השמאל האקדמי "שלא חסך מאמצים והחרמות כדי למנוע את ההכרה" ואמר כי "הגיעה העת להעמיד אותם במקומם ולהרחיק מן המערכת האקדמית את הפוליטיקאים השמאלניים הגורמים נזק למוסדות להשכלה גבוהה בישראל".

גם השר דניאל הרשקוביץ בירך על ההחלטה וציין כי "אסור ששיקולים זרים יכריעו לגבי מעמדו של מוסד אקדמי".