חרף ביטול חוק טל: תקציב ישיבות ההסדר לא בסכנה

ישיבות ההסדר ממשיכות לקבל תקציבים ממשרד החינוך, בניגוד לישיבות החרדיות אשר זרם התשלומים אליהן נפגע בעקבות ביטול חוק טל, זאת בעקבות שינוי נוסח "מבחני התמיכה" ביחס לישיבות הציוניות

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 05/09/12 08:33 יח באלול התשעב

חרף ביטול חוק טל: תקציב ישיבות ההסדר לא בסכנה
יחצ, צילום: יחצ

חוק טל אמנם בוטל בהוראת בג"ץ, אך תקציב ישיבות ההסדר נותר על כנו - כך עולה מבדיקת כיפה.

כתוצאה מביטולו של חוק טל, מתעכבת העברת התקציב החודשי ממשרד החינוך לישיבות החרדיות לחודש ספטמבר. במשרד החינוך הסבירו כי העיכוב מבוסס על מבחני התמיכה בישיבות, המבוססים על חוק טל, שלאחר ביטולו עצר למעשה את התקצוב השוטף של הישיבות.

במשרד ציינו כי "בדרך כלל תקציב הישיבות מועבר ב-5-6 בכל חודש. תקציב חודש זה יועבר בתחילת שבוע הבא וזאת לנוכח ביטולו של חוק טל והצורך בתיקון מבחן התמיכה שמתייחס למצב הביניים". כמו כן נטען כי "פרסום התיקון ברשומות התעכב בהוראת משרד ראש הממשלה וזאת לאחר ששר החינוך כבר חתם לפני שבוע על הנהלים המתוקנים כשהמינוח 'כמופיע בחוק טל' שונה לאור פקיעת החוק". במשרד החינוך טוענים כי התקציבים יועברו כבר בשבוע הבא.

באיגוד ישיבות ההסדר אמרו לכיפה כי מבחני התמיכה לישיבות הציוניות אמנם התבססו על חוק טל, אך בעקבות שינוי נוסח מבחני התמיכה- התקציבים לא עומדים נכון לעכשיו בסכנת עיכוב. "התקציב ממשיך להגיע כרגיל לישיבות, החל מראשית החודש", נמסר לכיפה.