חרם נגד רופאים המשתתפים בכנס פוע"ה

המאבק נגד כנס פוע"ה, עולה מדרגה: תנועת "ישראל חופשית" תפיץ רשימה של הרופאים המשתתפים בכנס פוע"ה ותקרא לנשים להחרימן, זאת אם לא יבטלו את השתתפותם בכנס הנערך השבוע

חדשות כיפה אורי פולק 08/01/12 09:19 יג בטבת התשעב

חרם נגד רופאים המשתתפים בכנס פוע"ה
אתר מכון פועה, צילום: אתר מכון פועה

נמשך הלחץ הציבורי נגד כנס פוע"ה המתוכנן להתקיים השבוע בירושלים, זאת על רקע העובדה כי גם השנה צפויים להשתתף בכנס מרצים גברים בלבד. תנועת "ישראל חופשית", המובילה את המאבק נגד הדרת נשים בישראל, הודיעה כי תפעל לביטולו של הכנס, תוך החרמת הגניקולוגים המשתתפים בו.

כפי שדווח בכיפה, כנס הגניקולוגים השנתי של מכון פוע"ה מתקיים מדי שנה תוך השתתפות נציגים גברים בלבד, חרף ביקורות חוזרות ונשנות מארגוני הנשים הדתיות ובראשן "קולך". אלא שהשנה, על רקע הסערה הציבורית סביב סוגיית הדרת הנשים מהמרחב הציבורי בישראל, מספר רופאים שהוזמנו להשתתף בכנס - ביטלו השתתפותם.

הסערה התחילה בעמוד הפייסבוק של פוע"ה, בו תהו גולשים רבים מדוע כנס העוסק בענייניה האינטימיים של האישה, כולל גורמים מקצועיים גבריים בלבד. בפוע"ה החליטו שלא להתקפל או לשנות את תוכנית הכנס השנתי ה-12, הצפוי להתקיים בקרוב. בפוע"ה הדגישו כי אין בכוונתם לשנות את התוכנית וציינו כי "צר לנו שבמקום לראות את הקידום העצום בבריאות האישה, יש גורמים המנצלים בצורה צינית ותוקפנית את האווירה הציבורית השוררת כיום ומנסים לקדם את האג'נדה שלהם על גבו של מכון פוע"ה".

מנגד הודיעה "ישראל חופשית" על קמפיין נגד הכנס שבמרכזו "חרם מטופלות" נגד גניקולוגים שיסכימו להשתתף בכנס פוע"ה. בכרזה שתופץ החל מהיום נכתב כאיום למשתתפים: "הדרת רופאות מכנס גניקולוגיה? מעכשיו גם הלקוחות שלך יהיו גברים בלבד!".

בקמפיין החדש, עליו מתנוססים שמות הרופאים שישתתפו בכנס - ד"ר אליעזר בארי, ד"ר יאיר גלילי, ד"ר אבי בן שושן, ד"ר איתן פאר, ד"ר שבתאי סבתו, פרופ' דרור מאירוב, ד"ר ארנסט אגטשטיין, וד"ר אלן סראף - קוראת התנועה לנשים המטופלות אצל רופאים אלו "לעבור לרופאים אחרים, שאינם נותנים לגיטימציה להדרת נשים".

נכון לעכשיו, שלושה מתוך הרופאים שתוכננו לנאום בכנס כבר הודיעו למארגניו על ביטול השתתפותם, בעקבות הלחץ הציבורי. ב"ישראל חופשית" מתכוונים לערוך הפגנות מול בתי הרופאים המשתתפים בכנס, תוך איום ישיר כי השתתפותם תכניס אותם "לרשימה שחורה שתופץ בין מטופלות המתנגדות להדרת נשים".

מיקי גיצין, מנכ"ל התנועה, הסביר כי "הדרת הנשים מקצינה במהירות מסחררת - רופאות שמודרות מכנס רפואת נשים זה נשמע כמו בדיחה, אבל מדובר במציאות עצובה בישראל של 2012. כנס הדרת הגניקולוגיות מבוטל, הציבור ביטל אותו, הציבור הישראלי לא מוכן לאפשר פתח להדרת נשים בשל היותן נשים. אני פונה אל מארגני הכנס וקורא להם לבטל את הכנס נטול הנשים, ביוזמתם, כי כל ניסיון לקיים את הכנס לא יצליח. לא נאפשר לחצות את הקו האדום".