חריש: הלוויה ותענית לאחר שריפת בית הכנסת בשבת

מתפללי בית הכנסת ביישוב חריש אבלים על שריפתו כליל של המקום במהלך השבת וטוענים, בניגוד לעמדת המשטרה, כי מדובר בהצתה. כצל'ה: אשם מי שליבה את השנאה והאשים יהודים בשריפת מסגדים

חדשות כיפה אורי פולק 29/01/12 10:56 ה בשבט התשעב

חריש: הלוויה ותענית לאחר שריפת בית הכנסת בשבת
רז בזז, באדיבות קהילת ברסלב, צילום: רז בזז, באדיבות קהילת ברסלב

בית הכנסת של חסידי ברסלב ביישוב חריש שבוואדי ערה, נשרף אתמול (שבת) כליל, לפנות בוקר, כשכל תכולתו של בית הכנסת עלתה באש. במקום נשרפו ספרי תורה, ספרי קודש, סידורים ותפילין. מתפללי בית הכנסת טוענים כי מדובר בהצתה, אך במשטרה סבורים כי בית הכנסת נשרף בשל קצר חשמלי.

בית הכנסת במקום ממוקם חלקו באוהל וחלקו בצריף, והוא נשרף כמעט לחלוטין, למעט כמה תשתיות ברזל במקום. המתפללים, שהגיעו לבית הכנסת לתפילת שחרית בשבת, הזדעזעו למראה ספרי התורה השרופים. רב בית הכנסת הכריז היום על תענית ולוויה לספרי התורה, שיקברו בבית העלמין המקומי.

צוותי כיבוי מתחנת הכיבוי בחדרה, מלווים בחוקרי שריפות, פתחו בחקירה ראשונית ממנה עולה, לפי שעה, כי הדליקה נגרמה כתוצאה מקצר חשמלי במקום. עם זאת, מתפללי בית הכנסת סבורים כי מדובר בהצתה מכוונת, נוכח העובדה כי עזרת הנשים לא נשרפה לחלוטין וכי במספר מוקדים האש לא התפשטה.

יו"ר "האיחוד הלאומי", ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ, ביכה את שריפת בית הכנסת ודרש מהגורמים המוסמכים לשים את ידם על השורפים ולהעמידם לדין. "יש לקוות עתה לחשבון נפש של מובילי העליהום המכוון של אנשי תקשורת מפורסמים, ביניהם דתיים ואישי ציבור, שהפנו אצבע מאשימה וכוזבת כלפי הציבור שלנו, כאילו הייתה יד יהודית בהצתת מסגדים ובכך ליבו את השנאה המאפשרת לשונאי ישראל לעשות מעשים נוראיים נגד העם היהודי".