חרדים וחילונים בכרמיאל: "היהדות של כולנו – מעל לפוליטיקה"

תחת הכותרת "עבירות שבין מגזר לחבירו", נפגשו חילונים וחרדים בכרמיאל כדי לדון במשותף במחלוקות בחברה הישראלית, זאת ביוזמת ארגון "פלוגתא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/09/13 12:19 ו בתשרי התשעד

חרדים וחילונים בכרמיאל: "היהדות של כולנו – מעל לפוליטיקה"
אלכס הובר, צילום: אלכס הובר

תחת הכותרת "על עבירות שבין מגזר לחבירו". התכנסו יחדיו - בעשרת ימי תשובה - במועדון ה'ריימנס' בכרמיאל מגוון רחב של תושבים, חילונים לצד חרדים, לערב שקיים ארגון 'פלוגתא' המפגיש בין דתיים, חרדים וחילוניים סביב מחלוקות בחברה הישראלית.

הערב נפתח בפאנל בהשתתפות הרב מנחם פינסקי, פובילציסט חרדי וראש בית מדרש 'רוח יהודית' והגב' רעיה אבן דוד, רכזת מרכז צעירים בעיר, בהנחיית הגב' ד"ר רבקה צפיר, אשת חינוך וחברת הנהלת 'רוח יהודית'. "אני מבקשת סליחה מהמגזר החרדי על כך שלא הכרנו אותם יותר", אמרה אבן דוד, "אנחנו גרים בשכנות, כולנו יהודים בדרכים שונות, ולא מדברים מספיק אם בכלל". הרב פינסקי אמר כי הוא "מבקש סליחה אמיתית על כך שפעמים רבות חרדים לא מספיק יושבים עם הציבור החילוני בישראל, על מנת להסביר את ההנהגות אותם הם ממשיכים על פי דרכה המקורית של התורה בת אלפי השנים".

בתום שיח קצר ומעניין, הפנה הקהל לחברי הפאנל שאלות בנושאים רבים שבשל חוסר תקשורת בין המגזרים השונים לא ניתנת עליהם תשובה לאורך ימות השנה. כבכל מפגשי 'פלוגתא', עשרות התושבים שמילאו את האולם מקשת גילאים רחבה ישבו ללימוד משותף, חרדים וחילונים, של סוגיה אקטואלית במקורות היהדות, כאשר הפעם הנושא הוא "התוכחה ביהדות", שנלמד מתוך דפים אליהם קובצו דבריהם של התלמוד, הרמב"ם ועוד.

"למרות השוני והפער בין המגזרים ועל אף תקופת בחירות סוערת", אומר רונן, אחד המשתתפים, "חיברה היהדות בין כולם לערב נדיר שמוכרחים לעשות אותו בקביעות".