חצי שנה אחרי הרצח: משפחת רוצחי פוגל הגיעה למסיק זיתים ביישוב

בצעד שערורייתי אפשר המנהל האזרחי לחמולת עוואד, ממנה הגיעו רוצחי חמשת בני משפחת פוגל ז"ל, למסוק זיתים בתוך גדרות היישוב. הרב רונצקי: אנחנו עדיין מדממים, זו שערורייה

חדשות כיפה אורי פולק 09/10/11 11:55 יא בתשרי התשעב

חצי שנה אחרי הרצח: משפחת רוצחי פוגל הגיעה למסיק זיתים ביישוב
ועד מתיישבי השומרון, צילום: ועד מתיישבי השומרון

זעזוע באיתמר: חצי שנה לאחר רצח בני משפחת פוגל ביישוב, אפשר היום (א') המנהל האזרחי לחמולת עוואד, ממנה הגיעו רוצחי המשפחה, לבצע מסיק זיתים בתוך גדרות היישוב איתמר. תמר פוגל עצמה, שהוריה נרצחו בפיגוע, הגיעה למקום יחד עם עשרות תושבים נוספים כדי למחות על המעשה השערורייתי.

נזכיר כי רק בשנה שעברה נכנס רוצח בני המשפחה, חכים עוואד, למסיק הזיתים בתוך גדר היישוב. חקירת השב"כ העלתה כי באמצעות כניסה זו התאפשר לרוצח לאסוף מודיעין לקראת הטבח אותו ביצע עם אחיו, אמג'ד, לאחר היכרות מוקדמת עם סידורי האבטחה באיתמר.

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, פנה לדרגי הפיקוד ולחברי הכנסת על מנת לעצור את המסיק. "זו שערורייה שזועקת לשמים. לפני שנה בדיוק, התרעתי בפגישות על דרגי הפיקוד בצבא ובמנהל האזרחי, כי מחבלים עלולים להשתמש במסיק לאסוף מודיעין לפני פיגועים. על אף כל האזהרות נכנסו חופשי מאות ערבים מהכפר עווארתא למסוק באיתמר, וביניהם הרוצח חכים עוואד, שאסף מודיעין לפני הטבח", אמר מסיקה. "הייתי מצפה שלפחות השנה תהיה חשיבה הגיונית בנושא", הוסיף.

הרב אביחי רונצקי, הרבצ"ר לשעבר ורב היישוב איתמר, הגיב בתדהמה לאירוע ואמר כי "חצי שנה אחרי הרצח, כשהדם עדיין מבעבע והישוב עדיין מטפל בפצעיו השותתים דם, להכניס כל תושב מהכפר עווראתא ממנו יצאו רוצחי משפחת פוגל וגם רוצחי משפחת שבו - זו שערורייה והפקרות".