חצי מיליון ש"ח לתלמיד שנפצע במהלך הרקדה בישיבה

בית המשפט קבע פיצויים של כחצי מיליון שקלים לתלמיד שנפל על הרצפה בזמן ריקודים בישיבה וסבל מזעזוע מוח קל

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/12/14 11:00 ח בטבת התשעה

חצי מיליון ש"ח לתלמיד שנפצע במהלך הרקדה בישיבה
אילוסטרציה: פלאש 90, צילום: אילוסטרציה: פלאש 90

תלמיד כיתה ז' בישיבה בנתניה נפל על הרצפה בזמן ריקודים בבית הספר וסבל מזעזוע מוח קל, ויקבל כעשור לאחר מכן, קרוב לחצי מליון שקלים פיצויים, לאחר שבית המשפט קבע שמדובר ברשלנות של הנהלת בית הספר, כך מתפרסם באתר LawGuide.

מדובר היה בהרקדה שנערכה באולם בית המדרש בישיבה בנתניה, בעת מסיבת ראש חודש ב-2004. במהלך המסיבה השתתף התובע בריקוד עם שלושה מחבריו, כששניים מהם סובבו את השניים האחרים באוויר, כפניהם כלפי הרצפה. התובע, שהיה באוויר, איבד את אחיזתו של חברו לפתע ועף מספר מטרים, כשהוא נוחת על ראשו וחזהו.

על פי הטענה שהתקבלה על ידי בית המשפט, הריקוד, שהיה ידוע, דרש קורדינציה רבה ותאום מלא בין הרוקדים שכן סטייה של אחד מהם עלולה הייתה לגרום לנפילת רקדן אחד, או אפילו ארבעתם, אך למרות הסיכון שבריקוד, הנהלת בית הספר לא אסרה אותו. הרב של התובע העיד כי נכח באולם בעת האירוע, אך לא ראה שהתלמידים ביצעו את הריקוד המסוכן.

כתוצאה מהאירוע סבל הנער שנפצע מזעזוע מוח קל, והתלונן בהמשך על כאבי ראש כרוניים, קשיים בשינה ובריכוז. הוא התקשה לסיים את הלימודים בישיבה, ושוחרר מהשירות הצבאי לאחר בדיקה פסיכיאטרית עם פרופיל 21 עקב מצבי חרדה ודיכאון. על פי פסיכיאטר מומחה קיים קשר בין הטראומה והפגיעה בראש לסימני מחלתו הנפשית.

מנגד, טענו הנתבעים כי לא נותרה לתובע נכות נפשית כתוצאה מהנפילה, והעריכו כי הקשיים הפסיכולוגים נבעו על רקע גירושי ההורים ובעיות נוספות במשפחתו. מומחה מטעם בית המשפט קבע כי לא ניתן לשלול הקשר בין הפגיעה בראש להפרעת השינה, וקבע נכות רפואית ותפקודית בשיעור של 10%.

בית המשפט השלום בתל אביב קבע לאחר העדויות כי הריקוד הצריך התארגנות מראש, שאין מדובר באירוע פתאומי שהרב לא יכול היה למנוע, וכי הנהלת בית המשפט התרשלה בכך שלא מנעה את הפעילות המסוכנת. על כן, נקבע בשבוע שעבר כי התובע יפוצה בסכום של 447,000 ש"ח ועוד 89 אלף שקלים להוצאות המשפט.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן