חסר תקדים: הרב טאו השתתף בכנס של יחד

הרב צבי טאו השתתף לראשונה בכנס חירום של מפלגת יחד על מנת לשכנע ר"מים בישיבות שונות להצביע למפלגה. כפי הנראה מדובר בפעם הראשונה אי פעם שהוא משתתף בכנס פוליטי מוצהר

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/03/15 19:36 יט באדר התשעה

חסר תקדים: הרב טאו השתתף בכנס של יחד
דוברות, צילום: דוברות

תקדים: לראשונה אי פעם השתתף הרב צבי טאו, נשיא ישיבת הר המור בירושלים בכנס פוליטי של מפלגת יחד שמתקיים בדקות אלו בשכונת בית וגן בירושלים.

מדובר בכנס ר"מים, מלמדים ובני תורה, 'לחיזוק תנועת יחד'. בכנס, בהשתתפותם של הרב מאיר מזוז, הרב דב ליאור, הרב מרדכי שטרנברג, ובברכתו של הרב צבי טאו.

לכנס, תחת הכותרת 'חינוך לבניין המדינה מתוך תורה', הגיעו 250 רבנים. “גילינו שקשה לשכנע את ראשי המוסדות להודיע על תמיכה ביחד כי הם תלויים בכספים מצד הבית היהודי אך הר"מים בהחלט פתוחים ומעוניינים להצביע עבורנו", מספרים גורמים ביחד ל'כיפה'.

(צילום: דוברות יחד)

כאמור, מדובר כפי הנראה בפעם הראשונה אי פעם שהרב צבי טאו משתתף בכנס פוליטי כלשהו, ובעמדה חד משמעית של תמיכה במפלגת יחד. הרב טאו הממעט הופעותיו באירועים ציבוריים, השתתף הערב לראשונה מזה שנים באירוע פוליטי אך לא בחר שלא לדבר. נקודת ציון משמעותית נרשמה נוספת נרשמה בכך שהיה זה אירוע ראשון מזה המון שנים בו השתתפו יחד גם הרב טאו וגם הרב ליאור.

הרב מאיר מאזוז: "היום יש דרישה גדולה מאוד בעם, העם רוצה דברי תורה, העם רוצה רבנים שיקרבו אותו. אומר האדמו"ר מלובביץ: לא מקרב את התורה אליהם, מקרב אותם אל התורה. הרב קוק היה אוהב ישראל, אוהב א"י, והוא טיפל בשאלות האמונה. היום בישיבות החרדיות לצערנו לא מטפלים בשאלות האמונה. התורה איחדה את עם ישראל. הכופרים לא יודעים את כח התורה. אנחנו בע"ה נראה להם את כוח התורה, את היופי שבתורה. אנחנו [?] נביא את הגאולה. לכן קץ - סוף וקץ לכל צרותנו.

הרב דב ליאור: "ציבור הרבנים שהגיע לפה הערב חי באוהלה של תורה. לא מפחד שיסגרו לו תקציבים. לא מפחד מאיומים, הולך עם התורה. גם אם זה כרוך בסיכון, אל לו לאדם לפסוק שלא כתורה הקדושה. אדם צריך להגיד את האמת, לא לפחד. אפשר להבחין מה האמת ואצל מי האמת: על מוצרים במכולת כתוב היזהרו מזיופים. על מוצרים פשוטים. גם בעיננו ניתן לראות בקלות מה זיופים. היזהרו מזיופים. בני התורה שיושבים כאן לא יתבלבלו מהזיופים. זאת התנועה שקמה, אנשים אמתיים שלא דבק בהם רבב או קופת שרצים. אנשים אמתיים. זו הנבחרת שתיבחר בעוד שבוע. הנבחרת הזאת קיבלה על עצמה דעת תורה. הנבחרת פה אינה שטיבל, היא תדאג לעם ישראל, לארץ ישראל ולתורת ישראל. צריך לעמוד בתוקף, אנחנו נותנים לנבחרת הזאת את התמיכה לרומם את עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל. שנזכה שהנבחרת שלנו תקדש שם שמיים ותצליח".

הרב מרדכי שטרנברג, ראש ישיבת הר המור: "שאלות גדולות על הפרק. הגיע הזמן שנתעורר, נתיירא וניקח אחריות. העם מצפה שנעשה את זה. האומה צועקת בחבליה בכרמים שלה, לתשובה שלנו ויש לנו תשובה. תורה וגאולה. האומה זועקת תורה וגאולה. תורה גואלת. התורה היא אמיתת חיינו. להצטרף למחשבה שבשביל אחדות צריך לחבור לתרבות זרה?! האומה זועקת תורה וגאולה. התורה לא צריכה להתנצל, היא יכולה להוביל את חיינו. היא אמיתת חיינו".

יו"ר המפלגה, ח"כ אלי ישי: "אנחנו נושאים בשורה גדולה של אחדות, ומטבע הדברים יש הרבה הפרעות. מפלגות שזה מפריע להן. אבל אני חש שליחות גדולה ועצומה מאין כמוה, למהלך של אחדות בעם ישראל. אין לי ספק שהמהלך הזה הוא היסטורי, בשורה גדולה, ואני רק יכול להגיד לרבנים שיתפללו שבעזרת ה' נצליח גם בבחירות וגם במשימה החשובה: לאחד את שבטי ישראל, לשמור על תורת ישראל, לתקן את החוקים הנוראיים שעברו בשנתיים האחרונות שלא היו כמותם מאז קום המדינה, ולדאוג לעם ישראל, וכמובן לארץ ישראל. זו בשורה גדולה, אני מתחזק מיום ליום ממסירות הנפש של הרבנים שמהווים לנו השראה להמשיך בדרך ובכל הכוח בעזרת ה'".

המדורג שני, ח"כ יוני שטבון: "המשימה האמתית שלנו היא אחרי הבחירות - לקחת את המפלגה הזאת ולהפוך אותה לתנועה מרכזית בישראל. תנועת יחד זו קבוצת אנשים, בכנסת ומחוצה לה, שמוכנים להיכנס ללב הקרב ולהילחם למען תורת ישראל. שיהיה ברור, הרוח של הרבנים היא שמניעה את עולם המעשה. אנחנו זקוקים לרוח שלכם", אמר שטבון לרבנים, "רוח שחסרה מאוד בכנסת ישראל ובע"ה תהיה גדולה יותר בכנסת הבאה". שטבון אמר כי "כשנבוא למשא ומתן הקואליציוני נציג עמדה חדשה - אנחנו נאמנים ומחזקים את הרבנות הראשית, את בתי הדין, את העולם הרבני. בחקיקה. בתקציבים. אסור שבתי הדין יהיו כפופים למשרד המשפטים. תנועת יחד לקחה על עצמה לקחת אחריות על הזהות היהודית של המדינה, ללא סייגים ופשרות".