חסיד ברסלב נפצע במהלך כניסה בלתי חוקית לקבר יוסף

אוטובוס של חסידי ברסלב הותקף באבנים לאחר שניסה להכנס אמש לקבר יוסף ללא תיאום. יוסי דגן: "כניסה ללא תיאום היא חסרת אחריות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/08/16 09:55 יט באב התשעו

חסיד ברסלב נפצע במהלך כניסה בלתי חוקית לקבר יוסף
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה פלאש 90, צילום: אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה פלאש 90

אוטובוס ישראלי שנכנס לשכם ללא אישור הותקף אמש (ב') בידי מתפרעים ערבים. כוח צה"ל שהוזעק למקום חילץ את האוטובוס.

אוטובוס ובו 60 מתפללים מחסידות ברסלב נכנס אמש ללא אישור ככל הנראה במטרה להתפלל בקבר יוסף, בצה"ל בודקים כיצד הצליח האוטובוס לעבור את המחסום הצה"לי ונבדק חשד שהאוטובוס נכנס לשטח הרשות באמצעות לוחות זיהוי פלסטינית.

ממגן דוד אדום נמסר כי בשעה 3:43 דווח על נער בן 17 שנפצע מאבן במקום. חובשים ופרמדיקים של מד"א בשיתוף כוח רפואה של צה"ל העניקו לו טיפול ופינו אותו לבית החולים שניידר בפתח תקווה.

בדובר צה"ל ביקשו להדגיש בעקבות האירוע כי "כניסת אזרחים ישראלים לשטחי A הינה מסוכנת ומהווה עבירה על החוק".

לאחר שחולץ האוטובוס עיקבה המשטרה לחקירה 32 ממתפללים שנסעו באוטובוס לחקירה. "אנו רואים את האירוע הלילה בחומרה רבה" אמרו במשטרה, "כניסות לא מתואמות ולא תחת אבטחה מסוכנות גם לנכנסים וגם לכוחות הביטחון שנכנסים לחלץ. כניסה לשטח A שלא ברשות הינה עבירה פלילי".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון, הצטרף לכוחות הביטחון ואמר כי ""הרצון העז קיים להגיע להתפלל על קברו של יוסף הצדיק, ובוודאי שעיני כל עם ישראל נשואות אל המקום הקדוש הזה, אבל אני קורא ואומר בבירור שלא להסתכן שלא לצורך ולא לסכן את חיילינו. יש להצטרף לכניסות המסודרות שמקיימת המועצה האזורית שומרון ומנהלת קבר יוסף, במסגרתן מגיעים אלפי בני אדם למקום מדי חודש בתיאום עם צה"ל. כניסה ללא תיאום היא חסרת אחריות וגורמת לסיכון מיותר הן למבקרים בקבר והן לכוחות הביטחון וצה״ל. אנו מצפים לחזור לקבר יוסף בצורה מלאה ולהרים שם מחדש את ישיבת עוד יוסף חי, דבר שאפילו בהסכמי אוסלו נקבע שיתקיים, וקוראים לכך בכל מקום, לא מתוך כניסות ליליות מסוכנות".