חנין זועבי: החוטפים אינם טרוריסטים

זועבי טענה שהחטופים אינם טרוריסטים אלא "אנשים שלא רואים שום פתח לשנות את המציאות שלהם והם נאלצים להשתמש באמצעים האלה". מירי רגב בתגובה: "לגרש אותה לעזה ולהסיר חסינותה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/06/14 09:25 יט בסיון התשעד

חנין זועבי: החוטפים אינם טרוריסטים
אתר הכנסת, צילום: אתר הכנסת

"הם לא טרוריסטים, הם אנשים שלא רואים שום פתח לשנות את המציאות שלהם והם נאלצים להשתמש באמצעים האלה, עד שישראל תתפכח קצת, עד שהאזרחים של ישראל והחברה תתפכח קצת ותרגיש את הסבל של האחר"

כך אמרה חברת הכנסת חנין זועבי הבוקר (ג') ב"תוכנית הבוקר עם שרון גל", ברדיו תל אביב. זועבי התייחסה לוידאו של הנער בן ה-19 מנצרת שקרא לחוטפים לשחרר את החטופים. היא טענה כי היא לא מכירה אותו אך יודעת שהוא מנצרת ולומד בבית ספר יהודי: "הוא מעוות כי הוא חסר זהות, חסר קשר עם מציאות שהוא חי בה", אמרה. כמו כן, טענה כי לדעתה החוטפים הם לא טרוריסטים והיא לא מופתעת מזה שזה קרה

בתחילה היא טענה שהיא איננה מכירה אותו, לאחר מכן סתרה את עצמה ואמרה שהיא יודעת עליו המון פרטים "הוא בן למשפחה מגורשת, אמא שלו גרה בנצרת עילית עכשיו, הוא לומד בבית ספר יהודי"

חברת הכנסת מירי רגב הגיבה על דברי חברת הכנסת חנין זועבי: "יש לגרשה לעזה ולהסיר חסינותה. היא בוגדת. מי שהזדהתה עם הטרוריסטים על ספינת המרמרה, שבה ומזדהה עם טרוריסטים מהחמאס שחטפו את שלושת הנערים שלנו".

חברת הכנסת רגב הוסיפה: "לא התפלאתי לשמוע את הצהרתה. איך בוגדת כמותם יכולה להאשים אותם? היא הרי באה מהמילייה שלהם. מקומה לא איתנו אלא בעזה. וכמו שאמרתי בעבר: בוגדת תמיד תישאר בוגדת. רוחי לעזה יא חיינא".

בתוך כך, דובר המשטרה במחוז צפון מסר כי בעקבות ההתבטאות של אותו צעיר בן משפחתה של חברת הכנסת זועבי, שהזדהה עם החטופים והעלה סרטון לרשת החברתית, הוא אוים. ובפעילות מודיעין וחקירה של שוטרי תחנת נצרת נעצרו 3 מבני משפחתו בגילאים 40-60 בחשד לאיום. החשד ייבדק, 3 החשודים יובאו לדיון בהארכת מעצרם.