חניכי בני עקיבא יצעדו לבית הנשיא בקריאה לשחרור פולארד

במסגרת הצעדה, שתתחיל מאופקים ותסתיים בבית הנשיא בירושלים, יקראו החניכים לציבור "לצאת מהאדישות ולהיות מעורבים בדרישת שחרורו של פולארד"

חדשות כיפה אורי פולק 19/04/12 10:59 כז בניסן התשעב

חניכי בני עקיבא יצעדו לבית הנשיא בקריאה לשחרור פולארד

הערב (ה') יצאו חברי הנהגת הנוער של מחוז דרום וכ-400 חניכי תנועת "בני עקיבא" לצעדה אשר תצא מאופקים ותסתיים בבית הנשיא, בקריאה לציבור הישראלי לצאת מהאדישות בנושא יונתן פולארד ולהיות שותפים באופן אקטיבי לדרישת שחרורו של המרגל הישראלי הכלוא בארה"ב.

הצועדים צפויים להגיע ביום שני לבית הנשיא, שם הם יקראו לו שלא לקבל את מדליית החירות מידיו של נשיא ארה"ב, עד שיונתן פולארד יצא לחופשי. ברחבת בית הנשיא ידליק את לפיד החירות עזאם עזאם.

הצעדה תתחיל הערב באופקים ותעבור במוקדים: גילת, נתיבות, שדרות, אשקלון, יד מרדכי, מרכז שפירא, עין צורים, משואות יצחק, קריית מלאכי, בני ראם, יד בנימין, לטרון, מבשרת והגעה לבית הנשיא. במהלך השבת לא יצעדו החניכים, וישהו בבאר שבע, שם יקיימו במסגרת פעולות השבת תוכנית מיוחדת הקשורה לפועלו של פולארד.

דני הירשברג, מזכ"ל התנועה, אמר כי "ביום זה בו אני מציינים את זיכרון השואה ראוי לצטט את הסופר אלי ויזל ניצול השואה שאמר: "שההפך מהטוב הוא לא רע, ההפך מהטוב הוא אדישות". איננו יכולים להישאר אדישים לנוכח מצבו של אסיר ציון שנתון מזה 27 שני בכלא של מדינה ידידותית".

הישרברג הדגיש כי בתנועה "קוראים לנשיא המדינה לעשות כל שביכולתו ולא להישאר אדיש למצב אבסורדי זה".

אליעד אברקי, רכז מחוז דרום ומיוזמי הצעדה, מסר לכיפה כי "דווקא ביום זה יום בו אנו מציינים את זיכרון השואה והגבורה בחרנו לצאת לצעדת העצמאות למען יונתן פולארד, שפעל והעביר מידע קריטי על חומרים מסוכנים שנמצאים במדינות ערב. יונתן פעל בהשראת מאורעות השואה והכך טרם לביטחון מדינת ישראל".