חניכי בני עקיבא הפגינו נגד עיריית תל אביב: "מפלים אותנו לרעה"

רק תנועת הצופים בתל אביב מוגדרת כתנועה "עירונית", בעוד "בני עקיבא" זוכה לתקציבים נמוכים בהרבה. לחניכים נמאס: "ההפגנה הזו היא רק ההתחלה, נמשיך להיאבק למען שיוויון הוגן"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 08/11/12 19:25 כג בחשון התשעג

חניכי בני עקיבא הפגינו נגד עיריית תל אביב: "מפלים אותנו לרעה"
בני עקיבא, צילום: בני עקיבא

למעלה מ-100 מחניכי תנועת "בני עקיבא" בתל אביב הפגינו היום (ה') בשעות אחר-הצהריים מול בניין העירייה, בטענה כי עיריית תל אביב מפלה אותם לרעה, מבחינת תקציבים, ביחס לתנועות הנוער האחרות הפועלות בעיר.

חלק מתקציב סניפי "בני עקיבא" בתל אביב מגיע מקופת העירייה, המתוקצבת על ידי המדינה לטובת תמיכה בחינוך הלא-פורמאלי, ולמעשה בתנועות הנוער. אלא שבתל אביב החליטו להגדיר רק את תנועת הצופים כתנועת נוער עירונית, ובכך להפלות למעשה את הציבור הדתי בתל אביב ואת פעילות "בני עקיבא", שאמנם מתוקצבת על ידי העירייה, אך בסכומים הנמוכים פי כמה וכמה מאלו המועברים לידי הצופים.

(צילום: בני עקיבא)

בהתאם לתקציבים, כך הפעילות בשטח: בעוד הצופים זוכים למבנים טובים ולמחלקה בעצמם, סניפי בני עקיבא, למעט מבנה אחד, נמצאים במבנים ישנים, מוזנחים, וחלקם עוד נמצאים במקלטים שאינם ראויים בכלל למגורים. ל"בני עקיבא" תשעה סניפים בתל אביב, האחרון הוקם לפני שנתיים ביפו והוא סניף שרוב חניכיו עלו מאתיופיה.

יואל פרנקנבורג, רכז מחוז דן של תנועת "בני עקיבא", שוחח לפני מספר חודשים עם ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, שהודה באפליה התקציבית אך טען כי כך נוהגת העירייה עוד לפני תקופתו. "חולדאי נתן לי את הרושם שאם התושבים יקימו קול צעקה וידרשו תקציב הוגן יותר אשר יאפשר לנו לפעול בצורה ראויה - התקציב הזה יוסדר", אומר פרנקנבורג לכיפה.

פרנקנבורג הדגיש כי דווקא המחלקה לתנועות נוער בתל אביב תומכת ומעודדת את פעילות בני עקיבא, אלא שהבעיה היא בעיקר תקציבית. לדבריו, "ההפגנה הזאת היא התחלה של מהלכים רבים שיגרמו לנו להפסיק לומר תודה על כל שקל, ולהיאבק על הזכות שלנו לשיוויון, גם בתל אביב".