חניכי איתמר להירשברג: "איך אתה מחזק מורשתו של מי שאחראי על כאבנו?"

חניכי סניף איתמר של תנועת "בני עקיבא" שיגרו מכתב מחאה למזכ"ל התנועה, דני הירשברג, נגד הסכמתו להשתתפות בעצרת לזכר רבין ז"ל. "רבין מסר רובים ששימשו לרצח יהודים", כתבו

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 24/10/12 09:08 ח בחשון התשעג

חניכי איתמר להירשברג: "איך אתה מחזק מורשתו של מי שאחראי על כאבנו?"
יחצ, צילום: יחצ

מדריכים וחניכים בסניף איתמר של תנועת "בני עקיבא", שיגרו מכתב מחאה למזכ"ל התנועה דני הירשברג, נגד הסכמתו להשתתפות בעצרת המרכזית לזכר רה"מ המנוח, יצחק רבין ז"ל - שפורסמה לראשונה בכיפה.

במכתב ציינו המדריכים כי לדעתם אסור ליטול חלק באירוע לזכר רבין, אשר לדבריהם "מסר רובים לערבים ששימשו לרצח יהודים". במכתב שפורסם באתר "וואלה" נכתב בנוסף כי "כראש ממשלה פעל רבין ליצירת ישות ערבית אשר פועלת ללא הרף להשמדת ישראל. אין כל מקום לקחת חלק באירוע בו מאדירים את שמו ומורשתו של מי שהשאיר מורשת אחת - תבוסתנות לאומית והקרבת 'קורבנות שלום' על מזבח אוסלו".

(האנדרטה לזכר יצחק רבין)

"מאז חתימת ההסכמים נרצחו 20 מתושבי איתמר ועדיין לא יבש דמו של חברינו יואב פוגל ובגלל רבין לא נזכה לראות אותו עמנו בשבת הקרובה עולה לשבט החדש", כתבו החניכים, "שחר זר, חניך הסניף, לא יזכה לראות את אביו גלעד שנרצח על ידי מחבלים בנשק שמסר להם רבין. משפחת פוגל נשחטו בשל אותה רפיסות לאומית שהנחיל רבין במורשתו".

החניכים חתמו את מכתבם בשאלה להירשברג: "איך נעמוד כולנו בשבת הקרובה ונניף את דגל התנועה ביודענו שמזכ"ל התנועה הולך ומחזק את מורשתו של מי שאחראי באופן ישיר על כאבנו? אחדות זה חשוב, אך בטרם יביעו אדריכלי אוסלו חרטה, איך נוכל להשתתף בעצרת?".