חנוכיית ענק תוקם בנמל תל אביב

החנוכייה תתנשא לגובה של 6.5 מטרים ולרוחב של 50 מטרים והיא תורכב מ-122 קוביות אור המוארות באמצעות 5,000 נורות לד זעירות

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/11/13 10:03 כא בכסלו התשעד

חנוכיית ענק תוקם בנמל תל אביב
גיל טייכמן, צילום: גיל טייכמן

ארגון "קרוב ללב", הפועל לאורך השנה לקירוב לבבות בין דתיים וחילוניים סביב חגי ישראל, החליט למנף את המכנה הערכי המשותף שנוצר בין משפחות דתיות וחילוניות בעת קיום מצוות הדלקת נרות החג וליזום, בשיתוף עם נמל ת"א פרויקט חברתי לאומי תחת הסלוגן: "אל תדליק אותי, בוא תדליק איתי".

אנו מזהים בשנים האחרונות, רצון אמיתי שמשתקף מכל המגזרים, לשים בצד את המחלוקות ולהעצים את המכנה המשותף של ערכי הזהות היהודית אומר הרב ד"ר דני טרופר, יו"ר קרן קהילות. לדבריו "המיזם החברתי נועד לתת מענה למגמה הזאת ולצימאון של כל יהודי למשמעות ולזהות יהודית".

לדברי איריס ברץ מנכ"ל אוצר מפעלי ים המנהלת את נמל ת"א הקיים משנת 1936: נמל תל אביב מארח מאות אלפי מבקרים בשבוע, מכל קשת הגילאים ומכל רבדי המסורת. כחברה אשר מקיימת באופן קבוע אירועי מסורת של קירוב לבבות כדוגמת קבלות שבת וקונצרט סליחות תשרי, אליהם מגיעים אלפי אנשים, אך טבעי לה לארח גם את הפרויקט המדובר העונה על ערכי חברת אוצר מפעלי ים".

"לאור המיקום המרכזי שבו מוצבת החנוכייה בנמל, גודלה המרשים והרלוונטיות של המהלך למגוון של קהלים אנו נערכים לארח מדי ערב מאות משפחות שיגיעו לאזור המזח על מנת להשתתף בטקס הדלקת נרות החנוכה", מוסיפה ברץ.

מיזם "אל תדליק אותי, בוא תדליק איתי" יתבצע בשני ערוצים. הראשון, משפחות חילוניות יארחו בביתן משפחות דתיות ולהפך סביב קיום מצוות הדלקת הנרות המסורתית בחג החנוכה ובדרך זאת ייצרו שיח איכותי ומעמיק שיתרום לקירוב לבבות ולגישור בין הפערים.

השני, מפגשים ציבוריים שיתקיימו מדי ערב לאורך כל ימי החג באזור הצפוני של מזח נמל ת"א כשמרכזם הדלקת חנוכיית הענק. חנוכיית הענק תתנשא לגובה של 6.5 מטרים, רוחבה 50 מטר, היא תורכב מ- 122 קוביות אור המוארות באמצעות 5000 נורות לד זעירות ומכל "נר" שרוחבו 2.4 מטר, תצא להבה מדומה בגובה של מטר אחד.

מי שאמון על תכנון והקמת החנוכייה הוא גיל טייכמן ועלות הפקתה נאמדת ב- 300,000 שקלים. חברת ZEZE בבעלות זיו לנגר אחראית על הפקת האירוע.

בארגון "קרוב ללב", צופים כי כתוצאה מהמהלך החברתי יתקיימו במהלך שמונת ימי החג חג אלפי מפגשים של משפחות דתיות וחילוניות בכל רחבי הארץ ועל מנת להבטיח זאת רתמו את אלפי הפעילים בעמותה וב'קרן קהילות' של הגרעינים התורניים שיקדישו את הפעילות לזכרו של מנכ"ל הקרן ש"י תובל, שנפטר באופן פתאומי בחודש שעבר.