חנוכה בחיפה: עצי אשוח יותר מחנוכיות

בירת הצפון התקשטה עצי אשוח לכבוד הכריסמס ותושביה הדתיים של העיר התקשו למצוא חנוכיות בחוצות העיר. הנציגים הדתיים פנו לראש העיר, בדרישה כי "יאזן" את המצב בהצבת חנוכיות עירוניות

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 09/12/12 11:40 כה בכסלו התשעג

חנוכה בחיפה: עצי אשוח יותר מחנוכיות
wolfsavard-cc-by, צילום: wolfsavard-cc-by

זה למעלה מ-20 שנה שעיריית חיפה מקיימת פעילויות ציבוריות לחגיגת "החג של החגים" - שם ”מכובס“ לאירועי חנוכה והכריסמס הנוצרי - אלא שהשנה נראה כי החג שנטען כמשותף לכל הדתות, דווקא שייך לדת אחת. על אף שחנוכה כבר החל אמש, חוצות חיפה נמלאו אתמול עצי אשוח כמנהג הדת הנוצרית. את חנוכיות החג, אשר הוצבו ברחובות במרבית ערי ישראל, היה מאוד קשה למצוא בעיר.

תושבים רבים פנו אל העירייה בדרישה להציב חנוכיות ברחובות ולאזן בין הדתות השונות בעיר. כמו כן, סגן ראש העירייה שי בלומנטל ממפלגת הבית היהודי (מפד"ל) פנה אף הוא בדרישה אל ראש עיריית חיפה יונה יהב להצבת חנוכיות. בלומנטל מתכוון לדאוג לכך באופן אישי כי לא רק שיוצבו חנוכיות אלא שאף יתקיימו טקסי הדלקת נרות בחנוכיות הציבוריות. אל בלומנטל הצטרף בדרישה גם אריה בליטנטל ממפלגת יהדות התורה.

מאמציו של בלומנטל נשאו פרי: יומיים טרם החג הציב חנוכייה גדולת מימדים בשדרת בן גוריון בעיר, במקום השייך לבית חב"ד בעיר. בלומנטל עמל להצבת חנוכיות נוספות שינסו להציב תדמית נוף מאוזנת לשלל עצי האשוח שהוצבו על ידי העירייה.