חם בכנסת: עימות חריף בין ח"כיות "יש עתיד" לבין חברי כנסת חרדים

בעקבות הצעת חוק של חברות הכנסת יפעת קריב ועליזה לביא מיש עתיד, המבקשת להבטיח את מקומן של נשים בבחירות המקומיות, התפתח עימות חריף בינן לבין ח"כ משה גפני

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 13/11/13 13:46 י בכסלו התשעד

חם בכנסת: עימות חריף בין ח"כיות "יש עתיד" לבין חברי כנסת חרדים
יש עתיד, צילום: יש עתיד

עימות חריף התפתח במליאת הכנסת בין חברות הכנסת עליזה לביא ויפעת קריב לבין חברי הכנסת החרדים, בנוגע להצעת חוק המבקשת להבטיח את מקומן של נשים ברשויות המקומיות.

על פי הצעת החוק, רשימה שבכל שלישיית מועמדים תשולב לפחות אישה אחת, תקבל מימן עודף של 15% מהקציב. את ההצעה יזמו חברות הכנסת יפעת קריב, עליזה לביא וחבר הכנסת דב חנין.

ח"כ יפעת קריב הציגה את ההצעה ואמרה כי "לפני מספר ימים הסתיימו הבחירות המקומיות, למרבה הצער ולמרות העבודה המאומצת שנעשתה, לא חל שינוי משמעותי בייצוגן של נשים בשלטון המקומי. הזירה המוניציפלית היא זירה קהילתית משפחתית העוסקת בפרט, באזרח בחיי היום יום בקהילה, נשארה זירה גברית באופן חד משמעי. היום עשינו צעד ראשון וחשוב בעזרת חקיקה מתאימה - למען ייצוג הולם של נשים ברשויות המקומיות ובעמדות מפתח."

חברי הכנסת החרדים התנגדו להצעה וטענו שמנסים לקנות את מעמד האישה בכסף, והאשים את הציבור החילוני בצביעות מכיוון שרק שלוש נשים נבחרו לעמוד בראש ראשות מקומית.

ח"כ ד"ר עליזה לביא, שמכהנת כיו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה אמרה כי "המצב הקיים היום בו מפלגות לא משלבות נשים במקומות ריאליים, או מדירות אותן כליל, אסור שיימשך. הצעת החוק שהגשנו תביא לשינוי המצב האבסורדי כפי שנשקף בבחירות המקומיות האחרונות, בכל הרשימות כולן ולא רק החרדיות. אל לה למדינת ישראל להמשיך ולממן בצורה שווה מפלגות המדירות נשים".

בתגובה לחברי הכנסת החרדים שהתנגדו לחוק אמרה ח"כ לביא לח"כים החרדים: "נשים חרדיות מופלות בבית הזה מכיוון שאין נשים ברשימות של המפלגות החרדיות, ואתם לא נותנים מענה לצרכים שלהן. רבות מהן פונות אלי בטענה שהן אינן מקבלות מענה מצד חברי הכנסת החרדים שאמורים לייצג אותם בכל המישורים, בריאות, אלימות במשפחה, תעסוקה, השכלה ונושאים נוספים. הגיע הזמן שתבינו שאלה הבנות שלכם והנשים שלכם. אנחנו נפרק את החסמים שאתם יצרתם“.