ח"כ שקד: שיח הצעקות נגמר

ח"כ איילת שקד, יו"ר הוועדה לשיוויון בנטל, נשאה נאום פתיחה עם התכנסות הוועדה: "אנחנו מתחילים בהידברות כדי להביא לשילוב החרדים במעגל העבודה והצבא, תוך כדי שמירה על עולם התורה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/13 10:18 יח באב התשעג

ח"כ שקד: שיח הצעקות נגמר
יחצ, צילום: יחצ

ח“כ איילת שקד, יו“ר הוועדה לשיוויון בנטל, נשאה היום (ה‘) נאום פתיחה עם התכנסות הוועדה בפעם הראשונה: ”הנושא שנעסוק בו נוגע בנימי נפשם של ציבורים רבים במדינת ישראל, וישנה אחריות גדולה על כתפי הוועדה“.

שקד ציינה בדבריה כי "הריבונות במדינת ישראל מורכבת בעיניי מנטל התורה, נטל העבודה ונטל ההגנה. יש כאלו הנושאים בנטל התורה כבר שנים רבות ושיקמו את עולם התורה, שעלה בכבשני הנאצים. מה שמחזיק את העם היהודי כבר מעלל 3000 שנה זו התורה וצריך לתת את ההערכה לאלו העוסקים בלימודה“.

היא הדגישה כי שוויון הוא ערך חשוב ”אך בחיים עצמם לא כל בני האדם שווים. אין שירותו של טייס כשירותו של טבח בצבא. כולם עושים עבודה חשובה, אבל לא הכל שוויוני. אל לנו לחתור לשוויון מוחלט, שהוא רעיון אוטופי. עלינו להיות חכמים ולשלב את החרדים בהדרגתיות במעגל העבודה והצבא, ולמצוא את הפתרונות אשר יאפשרו להם לשמור על אורח חייהם תוך כדי נשיאה בהגנה על המדינה והעם ובתורה“.

שקד תיארה כיצד ”כשבני ישראל עמדו לכבוש את הארץ שבט גד וראובן באו למשה ואמרו לו שהם לא מעוניינים להשתתף במלחמה על כיבוש הארץ, אלא לשבת בעבר הירדן המזרחי ולעבד את אדמתם. "אנחנו לא מעוניינים בשום דבר מכם", אמרו למשה. משה בתמורה אמר בהתפלאות: "אחיכם יבואו למלחמה ואתם תשבו פה?". לא יהיה דבר כזה. לאחר מכן משה משתמש באחד הביטויים הקשים ביותר בתנך כלפי אותם שבטים ואומר להם "תרבות אנשים חטאים"- אתם, חבריי, מתנהגים כמו הוריכם שפחדו להיכנס ולכבוש את הארץ. השבטים הבינו והתעשתו. לא רק זאת, הם התנדבו למלחמה ככח החלוץ. זו צריכה להיות הדוגמא שלנו בעבודה בוועדה זו. אני מקווה שכולנו יחד נשב ונמצא פתרון שנכון על בסיס העבודה המצוינת שעשתה וועדת פרי. שנקשיב ונדע לעבוד אחד עם השני".

”שיח הצעקות נגמר אנחנו מתחילים שיח הדברות שמטרתו להביא לשילוב של החרדים במעגל העבודה והצבא, ותוך כדי כך לשמור על אופיים ועולמם - עולם התורה“, סיכמה שקד.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן