ח"כ שקד: "חומש הוא יישוב אסטרטגי ממעלה ראשונה"

ח"כ איילת שקד סיירה בחומש אשר בצפון השומרון, על מנת לבחון מדוע לא ניתן אישור חוקי לפעילות הישיבה: "הגירוש מחומש הוא גירוש הזוי ללא תועלת"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 26/12/13 14:04 כג בטבת התשעד

ח"כ שקד: "חומש הוא יישוב אסטרטגי ממעלה ראשונה"

חברת הכנסת איילת שקד יצאה היום (ה‘) לסיור ביישוב חומש, אשר נמצא בצפון השומרון על מנת לחזק את בחורי ישיבת חומש המתחדשת, הלומדים בחומש זו השנה השביעית, וכן על מנת לבחון מדוע לא ניתן אישור חוקי לפעילות הישיבה.

היישוב חומש היה יישוב קהילתי בעל צביון מעורב דתי חילוני, אשר ממוקם צפונית ליישוב שבי שומרון. היישוב פונה במסגרת ההתנתקות, יחד עם עוד שלושה יישובים סמוכים לו. טרום ההתנתקות התגוררו ביישוב מעל שישים משפחות והוקמו מעל תשעים בתים. כיום המקום עומד ריק, למעט הבריכה המפורסמת על גג היישוב וישיבה קטנה ומיוחדת המונה כעשרים תלמידים בראשות הרב אלישמע כהן, אשר שוכנת במקום לא מקום. האברכים עולים מידי בוקר מן היישוב הסמוך, שבי שומרון, ומצטרפים לבחורי הישיבה אשר לנים במקום.

בני גל, ממקימי היישוב, הנחה את חברת הכנסת שקד בסיור וסיפר כי הצבא אינו מאפשר לישיבה להתמקם בשטח היישוב לשעבר, על פי חוק ההתנתקות. "האבסורד הוא שהפה שאוסר הוא הפה שיכול להתיר", אמר.

"הגירוש מחומש הוא גירוש ללא תועלת, הזוי. יצאתי משבי שומרון ולאחר שבע דקות נסיעה הגעתי לחומש בכביש חדיש ומצוין. מי שלא מכיר את חומש לא יודע שמדובר ביישוב סמוך לנתניה, המשקיף על חדרה, חיפה וכל מישור החוף", אמרה שקד.

ח"כ שקד חתמה במהלך הסיור על אמנת חומש הקוראת לתקן את עוול הגירוש וליישב מחדש את חומש. "חלוצי ההתיישבות היהודית היו תמיד אנשים אמיצים, אשר עמדו על אמונותיהם. הבחורים הללו, אשר לומדים בתנאים לא תנאים בחומש עושים למעשה מעשה ציוני וערכי. אין שום סיבה שלא נשוב לחומש. היום כולם כבר יודעים שהנסיגות רק גרמו להתגברות הטרור ולהעלאת הדרישות הבינלאומיות ממדינת ישראל. אפעל על מנת שהישיבה תקבל אישור חוקי לפעולתה", אמרה שקד.

בסיום הביקור סיירה שקד בתחנת הרכבת בסבסטיה, מקום המסמל את חידוש ההתיישבות בשומרון. במקום נחשפה ליוזמה שמקדמת הרשות הפלשתינית להשתלטות על המקום והפיכתו לפארק פלשתיני. לאור הביקור פרסמה בדף הפייסבוק שלה: "אנו נמצאים עכשיו בתחנת הרכבת בסבסטיה. כרגע ערבים מבורקה בונים שם פארק , בלי אישורים מהמנהל. זהו סמל ההתיישבות, ועל סמלים צריך לשמור“.