ח"כ שקד הגישה הצעת חוק השוללת חנינה לרוצחים מטעמים לאומניים

על הצעת החוק חתמו חברי סיעת הבית היהודי, התנועה, הליכוד, ישראל ביתנו וקדימה. שקד: "החוק יקבע את גבולותיה של אי השפיות המדינית. יש מחירים שלא משלמים"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 31/12/13 12:05 כח בטבת התשעד

ח"כ שקד הגישה הצעת חוק השוללת חנינה לרוצחים מטעמים לאומניים
יחצ, צילום: יחצ

היום (ג‘) הונח התיקון להצעת חוק יסוד: נשיא המדינה (תיקון- איסור חנינה לרוצח) על שולחן הכנסת על ידי ח"כ שקד וח"כ צור. על הצעת החוק חתמו חברי סיעת הבית היהודי, התנועה, הליכוד, ישראל ביתנו וקדימה.

”חוק יסוד: נשיא המדינה“ מאפשר לנשיא המדינה לחון פושעים. התיקון להצעת החוק מבקש לאפשר לשופטי בית המשפט אשר דנים בעת משפטי רצח על רקע לאומני, פעילות טרור או רצח כל רצח מתועב אחר, לשלול בעת מתן גזר הדין את האפשרות למתן חנינה עתידית, כלומר הגבלה לסעיף החנינה הקיים.

ח"כ שקד, יו"ר סיעת הבית היהודי התייחסה לנושא שחרור המחבלים ואמרה כי "שחרור מחבלים מעולם לא היה קו אדום של אף ממשלה. אי לכך חשוב שנוכל בתור מחוקקים לעצור תהליכים בזויים ומתועבים של חנינת טרוריסטים רוצחים“.

לדבריה, ”דווקא כיום בצל השחרורים של הרוצחים חשוב יותר מתמיד לקבוע את גבולותיה של אי השפיות המדינית. מהיום יוכלו שופטי בית המשפט להחליט, כל מקרה לגופו, האם יכולה בכלל להינתן זכות החנינה במקרה. במקרים קיצוניים תישלל זכות החנינה, כך שאותם רוצחים לא יוכלו כלל להיות כלי למשא ומתן עתידי. בצורה חוקית זו נוכל למנוע שחרור עתידי של מחבלים בעסקאות שחרור שאין להם מידתיות ולא טעם, ובכך להחזיר את המדינה למסלולה".

בדברי ההסבר לחוק נכתב כי "בשנים האחרונות שחררה מדינת ישראל מספר רב של מחבלים כחלק מעסקאות שחרור שבויים או כמחוות מדיניות. מציאות זו הובילה למצב אבסורדי בו מחבלים שביצעו מעשי רצח כחלק ממאבקם במדינת ישראל, משתחררים זמן ארוך לפני סיום ריצוי עונשם. עובדה זו מהווה כשל מוסרי שיש בו משום זילות בחומרת מעשיהם של המחבלים ובסמכותה של מערכת המשפט בישראל. כמו כן, נכון להיום נקצב עונשם של רוצחים גם אם ביצעו מקרי רצח חריגים בחומרתם, כגון רצח ילדים.... אשר על כן קובעת ההצעה כי במידה ומתקיימים טעמים מיוחדים רשאי בית המשפט לקבוע ביחס למי שהורשע ברצח ממניעים לאומניים עונש מלא של מאסר עולם ללא אפשרות להקלה בעונשו או קבלת חנינה מאת נשיא המדינה. בנוסף, באה הצעת החוק לאפשר לבית המשפט לקבוע כי במקרי רצח חמורים במיוחד, כגון רצח ילדים וכו', לא תהיה אפשרות לקציבת עונשו ולחנינתו של הרוצח“.

יוזמי החוק מדגישים כי הוא קיים, נכון להיום, גם בארצות הברית.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן