ח"כ שטרן: פסיקתו של הרב אריאל פוגעת במעמד הרבנים יותר מאשר בחיילות הדתיות

בניגוד לפסיקתו של הרב יעקב אריאל, ח"כ אלעזר שטרן קורא לגיוסן של בנות דתיות לצה"ל אך מסכים שנשים פחות מתאימות לתפקידי לחימה

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 09/12/13 13:23 ו בטבת התשעד

ח"כ שטרן: פסיקתו של הרב אריאל פוגעת במעמד הרבנים יותר מאשר בחיילות הדתיות

ח“כ אלעזר שטרן מגיב היום (ב‘) לפסיקת ההלכה של הרב יעקב אריאל שפורסמה אתמול בכיפה, לאחר שרבה של רמת גן קבע כי ישנו איסור הלכתי מוחלט על גיוסן של בנות דתיות לצה“ל.

כזכור, הרב אריאל נימק את עמדתו זו בנימוקים הלכתיים וביטחוניים וטען כי ”אישה אינה לוחמת. איש דרכו לכבוש ואין דרכה של אישה לכבוש (קידושין, ב‘ עמוד ב‘ וספר החינוך מצווה תרג). מקצוע החיילות הינו מקצוע גברי מובהק, כשתפקידם של החיילים בשעת הדחק הינו להרוג ולהיהרג. לעומת זאת, תפקידה של האישה להיות אם, להביא חיים לעולם, לא להילחם“.

”כל בת המתגייסת מסייעת בעקיפין לתקלות האסורות“, קבע הרב אריאל, שהסביר כי ”שירות לאומי הוא התנדבותי וכל מתנדבת רשאית לעזוב אותו כל אימת שתרצה, ולכן הוא מותר“.

ח“כ שטרן, שהגיב לדברים בשיחה עם כיפה, טען כי ”לשמחתי הרבה, בנות דתיות הולכות ומתגייסות יותר ויותר לצבא. פסיקות מסוג זה רק פוגעות במעמדם של הרבנים יותר מאשר במעמדן של הבנות המשרתות בצה“ל“.

שטרן הסכים עם עמדתו העקרונית של הרב אריאל, לפיה בנות אינן בהכרח מתאימות לתפקידי לחימה בצה“ל. ”יש משהו במנטליות של האישה שפחות מתאים לה להיות לוחמת בשטח מאשר לוחמים גברים“, הסביר שטרן, ”אבל התפקידים בצבא כיום, הם לא בדיוק כאלה שמסתכמים בהחזקת רובה וזחילות בשטח. רוב הבנות הדתיות המשרתות בצה“ל אינן לוחמות, אלא עסוקות בתפקידים חשובים מאוד לביטחון ישראל“.

עוד ציין שטרן כי לשירות הבנות הדתיות בצה“ל ישנה חשיבות נוספת - מהבחינה החברתית: ”הבנות הדתיות המשרתות בצה“ל ממלאות משימות חברתיות שהצבא זקוק להן ויתירה מכך, הן משרתות כתף אל כתף עם בנות שאינן דתיות וגם לכך יש חשיבות גדולה לשירות הצבאי“.