ח"כ שטרן ינסה שוב לתת כשרות למסעדות שפתוחות בשבת

מליאת הכנסת תדון בשבוע הבא בתיקון להצעת חוק הכשרות של ח"כ שטרן שמבקשת להעניק תעודות כשרות למקומות כשרים, גם אם הם פועלים בשבתות. הסיכוי לכך קלוש

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 20/01/16 18:00 י בשבט התשעו

ח"כ שטרן ינסה שוב לתת כשרות למסעדות שפתוחות בשבת
Miriam Alster, פלאש 90, צילום: Miriam Alster, פלאש 90

מליאת הכנסת צפויה לדון ביום רביעי בשבוע הבא, בתיקון חוק הכשרות של ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד), באמצעותו תוכל הרבנות הראשית להעניק תעודת כשרות גם לבתי עסק שעובדים בשבת, אך שומרים על הלכות כשרות.

הצעת החוק הייתה אמורה לעלות לדיון כבר הצהריים, אך היא נדחתה בשל בקשתו של שר הדתות דוד אזולאי לדחות את הדיון לשבוע הבא, מכיוון שהוא שב ארצה רק הבוקר. כזכור, ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה לפני שנה וחצי את התיקון להצעת החוק של אלעזר שטרן, שמבקשת לחייב את הרבנות הראשית להעניק תעודות כשרות לעסקים הפועלים בשבת, בכפוף לשמירה על כשרות המזון, ומבלי לשקול שיקולים נוספים כחילול שבת.

לתיקון צפויה התנגדות רבה, הן במפלגות החרדיות וכן מתנועות וארגונים דתיים נוספים. בארגון 'כושרות' טוענים כי התיקון יעשה נזק רב "מועצת הרבנות הראשית היא הגוף הסמכותי להכיר בנהלי הכשרות של מסעדות. כיום יש מסעדות שפתוחות בשבת ומקבלות תעודת כשרות כך שאין צורך בחוק לשם כך. חקיקה בנושאים הלכתיים מובהקים תגרום להמשך קריסת מערך הכשרות הממלכתי ואי יכולת לאדם שומר מצוות לתת אמון במערכת הכשרות הממלכתית שכן כל אדם מבין שלא הרבנים קובעים את הכשרות אלא המחוקקים".

הצעת התיקון לחוק איסור הונאה בכשרות אושרה בממשלה הקודמת ברוב של כלל שרי הוועדה למעט מתנגד אחד - השר אורי אריאל ("הבית היהודי"). התיקון לא הגיע להצבעה מכיוון שהממשלה הקודמת התפרקה. כעת הציפייה היא כי התיקון לא יעבור, שכן אז שטרן היה חבר כנסת בקואליציה במפלגת "התנועה" וכעת, הוא נמצא באופוזיציה.