ח"כ שולי מועלם: "הציונות הדתית מובילה מהפכה של ממש בדרום תל אביב"

מועלם אמרה את הדברים בטקס חנוכת תיכון ממלכתי דתי חדש לבנות - "אמית ראשית" - שהוקם בדרום העיר תל אביב. איתי גרנק, מראשי הגרעין התורני ביפו: "חינוך הנוער היא משימתנו העיקרית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/08/13 09:40 כב באלול התשעג

ח"כ שולי מועלם: "הציונות הדתית מובילה מהפכה של ממש בדרום תל אביב"
יחצ, צילום: יחצ

השבוע נחנך לראשונה תיכון ממלכתי דתי לבנות בתל אביב - תיכון ”אמית ראשית“ - בדרום העיר. בטקס חנוכת התיכון נכחו חברת הכנסת שולי מועלם וגורמים בכירים במשרד החינוך ומשרד ראש הממשלה.

"אין לתאר את ההתרגשות לראות בית ספר ביומו הראשון", אמרה חברת הכנסת מועלם, "הבנות המתרגשות - ספרדיות ואשכנזיות, עולות חדשות וותיקות - כולן צבריות. כמדריכת מסעות בפולין אני מזכירה רבות את שרה שנירר, שהקימה את רשת 'בית יעקב' בקראקוב שבפולין והייתה הראשונה שדיברה על בית ספר לבנות. היא כמובן זכתה לתמיכה מקיר לקיר, מהרש"ר הירש שבגרמניה ועד האדמו"ר מגור. בירכתי היום את בנות כיתה ז', ואיחלתי להן לתת מקום למיוחדוּּת של כל אחת ואחת, לשמוע את עצמן ואת האחרים בתהליך ההתקדמות, האחריות והנתינה. קראתי להן לקחת אחריות, שכן הן מנהיגות העתיד. אני מאחלת שתהיה לכל תלמידי ומורי ישראל שנת לימודים פורייה".

בנוסף, סיירה מועלם בדרום תל אביב יחד עם מנכ"ל זהות - איגוד המרכזים לזהות יהודית, איתי גרנק, מראשי הגרעין התורני ביפו ומהדמויות הבולטות בדרום תל אביב ויפו בשנים האחרונות. כחלק מהסיור השתתפה מועלם בטקסי פתיחת שנת הלימודים בשלושה בתי ספר ביפו ובדרום תל אביב, ביקרה בגרעינים ובישיבות הציוניות באזור, וקיבלה הצצה מקרוב לתופעת הפינויים השונים בכפר שלם מאבשלום בן דוד. "הציונות הדתית מובילה מהפכה של ממש בדרום תל אביב ויפו", ציינה מועלם בסיום הסיור.

מנכ"ל זהות - איגוד המרכזים לזהות יהודית, איתי גרנק, אמר כי ”הזהות היהודית של דרום תל אביב ויפו והחינוך של הילדים והנוער הם המשימה העיקרית שעומדת לנגד עיננו, ולמרות הקשיים הרבים הציונות הדתית בדרום תל אביב ויפו מובילה מהפכה משמעותית באזור בימים אלו. בעזרת השם, בשנים האחרונות מספר גני הילדים ובתי הספר באזור רק גדל, וכן כמות התלמידים עלתה בעשרות אחוזים. רק אתמול חנכנו גרעין שנת שירות חדש בשיתוף תנועת בני עקיבא בשכונות קריית שלום ושפירא, ובעתיד הקרוב אמור להיפתח כפר סטודנטים ביפו“.