ח"כ שולי מועלם: "אדם שהטריד מינית אינו יכול להמשיך בתפקיד ציבורי"

פנינו לחברי הכנסת מהבית היהודי בקשה לתגובה. מועלם היא הראשונה שמגיבה לפרשה: "המעשים המיוחסים לו חמורים"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 18/09/16 17:46 טו באלול התשעו

ח"כ שולי מועלם: "אדם שהטריד מינית אינו יכול להמשיך בתפקיד ציבורי"
Hadas Parush, פלאש 90, צילום: Hadas Parush, פלאש 90

גם חברת הכנסת שולי מועלם מגיבה לחשיפת ההטרדה של ראש מועצת גוש עציון. לאחר שבימים האחרונים נמנעו רבים מהציונות הדתית להגיב בפרשה, בתוכם חברי מפלגת הבית היהודי, ובאיזור גוש עציון היו אף כאלו שהביעו תמיכה בפרל, מגיבה חברת הכנסת של הבית היהודי בפרשה.

"אין ספק שדוידי פרל פעל רבות ובהצלחה רבה למען גוש עציון ובפרט לאור ההתפתחויות הביטחוניות בשנה האחרונה". אמרה ח"כ מועלם לכיפה "יחד עם זאת המעשים המיוחסים לו חמורים מאוד ואינם הולמים אף אדם ובעיקר מי שנושא בתפקיד ציבורי בכיר. אני סומכת על הגורמים המוסמכים שיעשו את עבודתם, אדם שהטריד מינית אינו יכול להמשיך בתפקיד ציבורי".

הבוקר הגיבה לפרשה חברת הכנסת מטעם סיעת כולנו, רחל עזריה, וקראה בפה מלא לראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל, להתפטר מתפקידו. ח"כ עזריה כתבה בעמוד הפייסבוק שלך תחת הכותרת "ובערת הרע מקרבך" כי היא תומכת בפורום תקנה, דורשת תמיכה מלאה במתלוננת ושמירה על פרטיותה ותוהה על תפקוד מועצת יש"ע בפרשה.

"איפה מועצת יש"ע? איפה ההנהגה התורנית? למה לא נשמע קולכם? מה אנחנו מלמדים את בנותינו ובנינו? בשבת בבית הכנסת נשמעה בפני טענה שהעובדה שטרם נשמעה קריאה כזאת היא או פחדנות או פשיטת רגל מוסרית. אז אני רוצה להציע אפשרות נוספת. כמו כל דבר בציונות הדתית, לוקח לנו יותר זמן. אבל זהו. נגמר הזמן. הדד ליין עבר ועכשיו הגיע הזמן לתת גיבוי לפורום ולדרוש שדוידי פרל יקח את מלוא האחריות. זאת האחריות שלנו. ואסור לנו לשתוק" כתבה ח"כ עזריה. מועצת יש"ע בחרה שלא להגיב לדבריה של עזריה.

כפי שפורסם בשבוע שעבר בערוץ 10, לפני מספר חודשים פנתה צעירה בת 20 מירושלים לפורום תקנה בטענה כי דוידי פרל, ראש המועצה האזורית גוש עציון, הטריד אותה מינית. הצעירה הדגישה כי לא תפנה למשטרה מחשש שתופר פרטיותה. חברי פורום תקנה עדכנו את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ופעלו בתיאום איתו. ראשי הפורום, ביניהם הרב איתן אייזמן והרב יעקב אריאל, זימנו את פרל לפגישה והוא נענה בתחילה בחיוב. לאחר מכן ביטל פרל את הפגישה ומסר לפורום כי הצעירה מוזמנת לפנות למשטרה בנושא.

על פי הפרסום, פורום תקנה החל להפעיל לחץ על פרל באמצעות עירוב רבני גוש עציון ביניהם הרב שלמה ריסקין, הרב גיגי מישיבת הגוש והרבנית מלכה פיוטרקובסקי, כל אלו לא הועילו בהשפעה על פרל. רק לאחר שאחד הרבנים גייס עורך דין עבור המתלוננת, שאמר לפרל כי ידאג לפרסום הפרשה, חתם פרל על הסכם לפיו ישלם למתלוננת מאות אלפי שקלים עבור פיצוי וטיפול פסיכולוגי, בנוסף התחייב פרל שלא להתמודד לתפקיד ראשות המועצה בבחירות הבאות. הצעירה התחייבה למשוך את תלונתה מפורום תקנה. ההסכם בין פרל למתלוננת נחתם ככל הנראה לפני חודש וחצי.

ביום שישי האחרון הגיעה לראשונה תגובתו של פרל כאשר זה שיגר מכתב לחברי מליאת המועצה ונציגי הישובים בו הוא הכחיש בצורה חד משמעית את הטענות בדבר ההטרדה והסביר את הסכמתו לשלם סכום כספי כדי למנוע פרסום שעלול לפגוע במשפחתו.

"חברים יקרים - הדברים שפורסמו בתקשורת בכתבות שונות חסרי יסוד פרט לכך ששילמתי כספים על מנת למנוע פרסום השמצות שהובהר לי שיפורסמו אם לא אשלם. אל תראו בנכונותי לשלם סוג של אישור לדברים. לפעמים אדם מוותר על מאבק גם אם הוא צודק וכך עשיתי מתוך רצון להגן על משפחתי. תודה על התמיכה. שבת שלום" כתב פרל.