ח"כ רוזין: גם הרוצח השפל ביותר זכאי לייצוג משפטי

החשודים במעורבות הרצח בכפר דומא עצורים במעצר מנהלי ולא זוכים לייצוג משפטי הולם. ח"כ רוזין: "אני מתנגדת בכל תוקף למעצרים מנהליים. גם הרוצח השפל ביותר זכאי למשפט צדק וייצוג משפטי הולם

חדשות כיפה נריה כנפו, כיפה 03/12/15 23:45 כא בכסלו התשעו

ח"כ רוזין: גם הרוצח השפל ביותר זכאי לייצוג משפטי
אילוסטרציה: פלאש 90, צילום: אילוסטרציה: פלאש 90

הבוקר הותר לפרסום כי כמה צעירים נעצרו בחשד למעורבותם בהצתה בכפר דומא שהביא למותם של בני משפחת דוואבשה. כעת עולה, משיחה עם בני המשפחה ועורכי דינם של החשודים, כי מעצר הצעירים נעשה תוך שלילת זכויות משפטיות בסיסיות.

הצעירים שנעצרו הובלו אל מרתפי השב"כ ללא זכות לראות את עורכי דינם או אפשרות ליצור קשר עם בני המשפחות תוך שלאורך החקירה שהתנהלה כנגדם ללא פיקוח, ישנו צו איסור פרסום גורף על עצם המעצר.

עו"ד חי הבר, המייצג את אחד החשודים אמר: "לאחר 8 ימים בהם מרשי מצוי עצור מבלי שראה את עורך דינו או את בני משפחתו, ואף שופט, הותר לציבור לדעת כי במדינה המתיימרת להיות דמוקרטית ניתן הלכה למעשה "להעלים" אנשים מבלי שאף גורם יוכל לבקר את פעילות גורמי החקירה".

גם עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, המייצג גם הוא חשודים בפרשה טען כי במהלך השבוע האחרון, נעשו הפרות חוק והפרת זכויות אדם כדי לאפשר את החקירה. "ברגע שיוסר צו איסור הפרסום באופן מלא, ולא משנה מה יהיו תוצאות החקירה, התמונה שהציבור יראה היא תמונה מדאיגה מאוד לגבי רשויות אכיפת החוק ומערכת המשפט", אמר עו"ד קידר.

גיבוי מפתיע לאירועים מגיע דווקא מחברת הכנסת מטעם סיעת מרצ, מיכל רוזין שפרסמה הודעה בה נכתב: "אני מתנגדת בכל תוקף למעצרים מנהליים - גם הרוצח השפל ביותר זכאי למשפט צדק וייצוג משפטי הולם".

בתוך כך, משפחות העצורים הטוענות לחפותם של העצורים ומתקשות להאמין כי היו שותפים למעשה הנתעב פרסמו מכתב בו הן פרסו אישומים חמורים כנגד השב"כ והמשטרה על התנהלות בעייתית לכאורה בחקירת הצעירים ואף האשימו את שר הבטחון בניהול חקירה שתפקידה לכסות על כישלונו במיגור הטרור המשתולל. "אם נגד כל פיגוע ערבי, המערכת הייתה משקיעה כה הרבה", נטען במכתב, "המצב הביטחוני בארץ היה משתפר פלאים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן