ח"כ עליזה לביא מונתה רשמית ליו"ר הועדה לקידום מעמד האישה

בישיבת הועדה הראשונה של ח"כ עליזה לביא ("יש עתיד") הוצגו נתונים עגומים על מצב האישה בישראל של 2013: 13,000 תיקים על אלימות נגד נשים נפתחים מדי שנה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 22/04/13 18:29 יב באייר התשעג

ח"כ עליזה לביא מונתה רשמית ליו"ר הועדה לקידום מעמד האישה
יש עתיד, צילום: יש עתיד

הוועדה לקידום מעמד האישה בחרה היום (ב‘) בח"כ עליזה לביא (יש עתיד) לתפקיד יו"ר הוועדה. לביא אמרה היום כי "למרות העלייה במודעות והחקיקה הרבה שנעשתה, כבר 65 שנה אנו צועדות לאחור".

בישיבת הוועדה הוצגו נתונים מתוך דו שנתון סטטיסטי של מכון רקמן, שעתיד להתפרסם בקרוב. על פי הנתונים שהוצגו לראשונה כ-70 גברים יהודים קיבלו ב-2012 היתר לשאת אשה שניה בעוד נשים רבות נותרות עגונות ללא מוצא ואינן יכולות להינשא מחדש או להביא לעולם ילדים ; כ-4000 קטינות וקטינים נישאים בישראל בכל שנה, 25% מתוכם מתחת לגיל 16; כמחצית מתיקי הגירושין נפתחים בתביעות ולא בהסכמה; כ-13,000 תיקים בעבירות אלימות נגד נשים במשפחה נפתחים מידי שנה.

"הנתונים הקשים שהוצגו היום בפני הועדה מצביעים על קיומן של בעיות רבות הדורשות טיפול, ועל אתגרים רבים העומדים לפתחנו“, אמרה היום ח“כ לביא, ”אנחנו נשתמש בכל הכלים העומדים לרשותנו, חקיקה, יצירת מודעות, מעקב, תיקון עוולות, ובעיקר בניית דיאלוג ויצירת חזון משותף, על מנת לשפר את מעמד האישה בחברה הישראלית“.

יו"ר הוועדה עליזה לביא הודיעה כי תמנה לוועדה משקיפות, נציגות של מגזרים שלא זכו לייצוג הולם בכנסת כמו נשים חרדיות, בדואיות דרוזיות וערביות.

ח"כ יריב לוין, יו"ר הקואליציה, ציין כי "דוגמה לחשיבות ההתייחסות לנושא מעמד האישה בכל תחום הוא הניסיון שנעשה להסדרת ההתישבות הבדואית בנגב. בעיני אין סיכוי לתוכנית שאין בה פיתרון לנשים, בעיקר נשים צעירות, בתחומי ההדכלה, הביגמיה, נישואין בכפייה. הוועדה חיבת ליזום דיונים שיתנו פתרונות לבעיות יומיומיות כמו מקלטים לנערות בסיכון ונישואין בכפייה“.