ח"כ עליזה לביא: גזר הדין של הרב אלון רק מצדיק את פורום "תקנה"

בהתייחסות לגזר דינו של הרב אלון טענה ח"כ לביא כי "זהו יום עצוב לציונות הדתית, אך יחד עם זאת יום חשוב המהווה ציון דרך משמעותי"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 18/12/13 10:53 טו בטבת התשעד

ח"כ עליזה לביא: גזר הדין של הרב אלון רק מצדיק את פורום "תקנה"
יחצ, צילום: יחצ

ח“כ עליזה לביא מגיבה היום (ד‘) לגזר דינו של הרב מוטי אלון וטוענת כי אין ללמוד ממנה על חומרת העבירות בהן הורשע, לא כל שכן על העבירות החמורות שיוחסו לו במסגרת דיוני פורום ”תקנה“.

"קלות העונש אין בה בכדי להטיל דופי בכלי שנתן החוק להטרדה מינית בכדי להתמודד עם תופעות של קהילה שהקודים התרבותיים שלה מקשים על הקורבנות להתלונן“, אמרה לביא, ”מרבית התיקים בפרקליטות העוסקים בהטרדה מינית נסגרים ולכן אני מקווה שקהילות נוספות יאמצו את הכלי של פורום פנים קהילתי שעוסק בענייני הטרדה מינית“.

לביא ציינה כי ”זהו יום עצוב לציונות הדתית, אך יחד עם זאת יום חשוב המהווה ציון דרך משמעותי“. היא הזכירה כי ”המקרה של הרב אלון אמנם עורר עניין ציבורי רחב, אך זה הוא מקרה אחד מתוך מקרים רבים המגיעים לפתחו של פורום תקנה מאז הקמתו“.

לדברי לביא, המשמעות של פורום תקנה היא קריטית לגבי נפגעי תקיפות מיניות במגזר הדתי: ”אם עד לפני כמה שנים ההנחה הרווחת בציבור הדתי הייתה ש"אצלנו זה לא קורה", היום ברור שתופעת ההטרדות המיניות קיימת במגזר הדתי כמו בכל ציבור אחר ושזה עלול לקרות לכל אחד. בניגוד לעבר, היום יש לאן לפנות“.