ח"כ עליזה לביא בעד פתרון בנט לסוגיית "נשות הכותל"

ח"כ לביא מביעה תמיכה בפתרון שיישם השר נפתלי בנט לסוגיית "נשות הכותל", עם הקמת רחבת תפילה בכותל הדרומי: "זו פעם ראשונה שהמדינה מכירה במנהגם של זרמים שונים ביהדות ומאפשרת את קיומו"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 26/08/13 14:09 כ באלול התשעג

ח"כ עליזה לביא בעד פתרון בנט לסוגיית "נשות הכותל"
יש עתיד, צילום: יש עתיד

ח“כ עליזה לביא מביעה היום (ב‘) תמיכה בפתרון שיישם השר נפתלי בנט בסוגיית ”נשות הכותל“, עם הקמת רחבת תפילה בכותל הדרומי, אשר תשמש את הזרמים השונים ביהדות.

לביא כתבה בעמוד הפייסבוק שלה כי ”הרחבה הישראלית המעורבת בכותל הדרומי היא צעד ראשון בדרך להסדרת מקומה של התפילה ברחבת הכותל המערבי. מרכזיות הכותל בחיי רבים מחייבת מענה ראוי ומותאם לבאות ולבאי הכותל. זו פעם ראשונה שהמדינה מכירה במנהגם של זרמים שונים ביהדות ומאפשרת את קיומו“.

לביא טוענת כי ”יש לברך על צעד זה ולקדם ברוח מבורכת זאת ובמשותף פתרונות יצירתיים, כך באשר לנשות הכותל“. לדבריה, ”המציאות שנוצרה, בה כל צד מחזיק בפסק דין או בחוות דעת משפטית שסותרים זה את זה, מלמדת שהדרך היחידה להגיע לפתרון היא דרך דיאלוג בין הצדדים“.

”דוגמה לפתרונות יצירתיים ניתן למצוא בשינוי שנעשה בשטח הכותל בסמוך לעזרת הנשים - בעקבות החפירות החדשות. זוהי ההתחלה שגם אחרי החגים נצטרך להמשיך יחד בדרך ליישום דבריו של הנביא ישעיהו ’כִּי בֵיתִי, בֵּית-תְּפִלָּה יִקָּרֵא לְכָל-הָעַמִּים‘“, אמרה.