ח"כ עזריה לאל על "תתביישו!"

תושבת ירושלים תובעת את חברת אל על מכיוון שנוסע חרדי שהיה אמור לשבת לידה, ביקש שתעבור מקום. חברת הכנסת עזריה לא אהבה את ההצעה

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 28/02/16 09:35 יט באדר א'

ח"כ עזריה לאל על "תתביישו!"
ויקיפדיה ללא זכויות, צילום: ויקיפדיה ללא זכויות

תושבת ירושלים בת 81 ,רנה רבינוביץ', עורכת דין בגמלאות, הגישה לאחרונה תביעת אפליה נגד חברת אלעל, אחרי שהתבקשה לעבור מקום בטיסה של החברה משום שהדבר הפריע לנוסע חרדי שישב בשורה שלה. "למרות כל ההישגים שלי בחיים, הרגשתי שהסיטואציה הקטינה אותי", אמרה בסוף השבוע בראיון ל"ניו יורק טיימס".

רבינוביץ', הנעזרת במקל הליכה, התמקמה במושב שלה במחלקת עסקים, כשלדבריה הגיע נוסע "חסיד או חרדי" שאמור היה לשבת ליד החלון בשורה שלה. זמן קצר לאחר מכן ניגשה אל רבינוביץ' אחת הדיילות והציעה לה לעבור לכיסא קדמי ו"טוב יותר", קרוב יותר למחלקה הראשונה. "עבורי זה לא עניין אישי אלא אידיאולוגי וחוקי", הסבירה רבינוביץ' את התביעה. "אני חושבת לעצמי, הנה אישה מבוגרת, משכילה, הסתובבתי בעולם, ואיזה בחור יכול להחליט שאני לא אשב לידו. למה?".

הכתבה ב"ניו יורק טיימס" מתייחסת לסוגיית הדרת הנשים, שבישראל מעוררת מפעם לפעם דיון ציבורי טעון, ומציינת כי לאורך השנים עוכבו כמה וכמה טיסות של אל על מניו יורק לתל אביב, בשל סירוב של נשים לעבור מקום לדרישת גברים חרדים.

חברת הכנסת רחל עזריה, צייצה בתגובה לפרסום כי בתורה כתוב "מפני שיבה תקום" אך "לא תשב ליד אישה, לא כתוב בשום מקום". עזריה חיזקה את רבינוביץ וכתבה "רנה רבינוביץ', את מלכה. אל -על תתביישו".

מחברת אל על נמסר בתגובה:" חברת אל על מקפידה על יחס שוויוני ומכבד לכלל הנוסעים והנוסעות. אנשינו באוויר, בקרקע, בארץ ובעולם, מונחים ומשתדלים להקשיב ולהיעתר לבקשות מיוחדות של לקוחותינו בשלל נושאים, ובכלל זה בקשות הנוגעות לשינויי הושבה במטוס. הגב' רנה רבינוביץ נשאלה האם תאות לעבור ממקומה אל מקום אחר בנימוס וברגישות, תוך הצעת מקום חלופי אשר נתפס כמקום טוב יותר. הובהר לה כי אין היא מחויבת כלל ועיקר לעבור למקום החלופי וככל שהיא מעוניינת להישאר במקומה הרי שזו זכותה המלאה. לאחר שנאותה לעבור למקום החלופי שהוצע לה, צוות המטוס סייע בהעברת כבודת היד אל המקום החלופי לשביעות רצונה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן