ח"כ סמוטריץ' על מגל: "איש ערכי מאוד"

ח"כ סמוטריץ' מגיב לתלונות המייחסות הטרדות מיניות שביצע לכאורה ח"כ ינון מגל ואומר: "אני מופתע. מכיר איש טוב וערכי מאוד". במחנה הציוני קוראים לנקוט בצעד ענישה

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 24/11/15 13:20 יב בכסלו התשעו

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מגיב הבוקר לתלונות בגין הטרדה מינית לכאורה המיוחסות לח"כ ינון מגל, זאת לאחר שעיתונאית וואלה, רחלי רוטנר, פרסמה היום בעמוד הפייסבוק שלה טענה לפיה עורך וואלה לשעבר, העיר לה הערות סקסיסטיות לא ראויות. את הדברים רוטנר טענה כי נתקלה בעדויות על מקרים נוספים, בהן הייתה התנהלות לא ראויה בין ח"כ מגל לנשים נוספות.

בראיון לרדיו גלי ישראל אמר סמוטריץ כי היה מופתע לגלות את התלונה:"אני מכיר את ינון, חבר טוב שלו, לא רוצה לעשות עוול ולהתבטא לשום כיוון". סמוטריץ' אמר כי מדובר ב"איש טוב מאוד, ערכי מאוד, אידיאליסט מאוד. עוד ציין חבר הכנסת כי "לא גיבשתי עמדה, וטוב שלא נגבש עמדה בכל תחום בוודאי בענייני נפשות שכאלה".

כשהתבקש לומר האם בבית היהודי החליטו לנקוט בצעד ענישה כלפיי מגל, אמר סמוטריץ' "אני לא יודע לדבר על הבית היהודי, אני יודע לומר שיש כאן סוגיה ערכית כבדה מאוד אבל היא נמצאת בשני הצדדים כי יש מעשים שלא עושים מצד אחד, מצד שני לא לשפוט אנשים מהר מדי. הרי ראינו בעבר תלונות שווא" אמר סמוטריץ' ולסיום הוסיף כי מדובר בחבר טוב שלו "אני אוהב אותו ומעריך אותו ולא רוצה לשפוך את דמו לפני שהדברים נבחנו או נשקלו".

במקביל לכך, תנועת המחנה הציוני הגיבה לתלונה גם כן. בתנועה אמרו כי הם דורשים מהבית היהודי לנקוט באמצעי ענישה כלפיי מגל, "קראנו בתדהמה את הפוסט שפרסמה הבוקר רחלי רוטנר, כתבת ועורכת באתר 'וואלה'. מכיוון שח"כ מגל איננו מכחיש את הדברים שאמר 'בין ידידים', אנו דורשים מיו"ר הבית היהודי ושר החינוך נפתלי בנט לנקוט אמצעים חריפים נגד חבר הכנסת ממפלגתו, שכאמור הודה במעשים החמורים".

בתוך כך, בשעה האחרונה התפרסמה תלונה נוספת של אישה שעבדת עם מגל בו היא מספרת על מקרים בהם לכאורה הטריד אותה מינית.