ח"כ סמוטריץ' על טענות הארץ נגדו: "פייק תחקיר"

בעיתון השמאל ובארגוני השמאל טוענים שסמוטריץ' בנה את ביתו על קרקע פלסטינית פרטית. ח"כ סמוטריץ': "היחידים שבניגוד עניינים הם כתבים שמנסים לייצג את הפלסטינים כדי לפנות יהודים מהבית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/03/17 07:03 ד באדר התשעז

ח"כ סמוטריץ' על טענות הארץ נגדו: "פייק תחקיר"
אביטל טרקיאלטאוב, צילום: אביטל טרקיאלטאוב

האם ביתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' נבנה על קרקע פלסטינית פרטית? לפי הפרסומים ב-'הארץ' ובערוץ 2 לא רק שיתכן והתשובה חיובית, אלא גם נרמז שזו הסיבה שהח"כ מהבית היהודי יזם וקידם את חוק ההסדרה.

לפי הפרסומים בשנת 2012 בדק צוות קו כחול של המינהל האזרחי, אזורים ביהודה ושומרון ע"מ למפות אזורים שבבעלות המדינה אל מול קרקע פרטית. ממיפוי היישוב קדומים, בו מתגורר סמוטריץ', עלה שהוא מתגורר בשטח שלא הוכרז אדמת מדינה.

עוד פורסם ב-'הארץ' כי בשטח שעליו הוקם ביתו של סמוטריץ נמצאו גידולים חקלאיים ובתצלומים שבחן ארגון השמאל הקיצוני, כרם נבות, נראים עצים עד שנת 2002, כשבניית הבתים באזור החלה כשנתיים אחר כך.

סאקר סובחי עובד, לשעבר ראש העיירה הפלסטינית הסמוכה קדום, טוען שבאזור ישנן קרקעות שעובדו בעבר ושייכות לתושבי העיירה. בנוסף לכך הוא אומר כי פנה לארגון 'יש דין', המייצג פלסטינים בעתירות נגד בנייה בהתיישבות, בניסיון לאתר את הבעלים.

דרור אטקס מכרם נבות, טוען ש-"בתוך אלפי השעות שחבר הכנסת הנמרץ סמוטריץ הקדיש לסוגיית האדמות בגדה הוא שפך אין-ספור מילים, אבל רק על דבר אחד איכשהו לא יצא לו לדבר: על מעמד הבית שלו. היה מכובד יותר אם סמוטריץ היה משתף את הציבור הרחב גם בשיקולים האישיים שעמדו מאחורי הרצון העז שהפגין להכשיר את מפעל גזל האדמות הפרטיות בגדה".

ח"כ סמוטריץ' הגיב לפרסומים ואמר כי בניגוד ל-"פייק-תחקיר של ערוץ 2 ועיתון הארץ, היחידים שנמצאים בניגוד עניינים הם כתבים שמנסים לייצג את הפלסטינים כדי לפנות יהודים מהבית, אך במקרה כזה של שנאה עצמית שום חוק הסדרה לא יעזור. כפי שעשיתי עד היום, כך גם בהמשך - אעשה כל יכולתי כדי להגן על ההתיישבות ולהמשיך לפתח אותה כהמשך ישיר של החזון הציוני."