ח"כ סמוטריץ': "נתניהו קיבל מנדט ברור מהעם ליישם מדיניות ימנית לאומית וציונית"

"יש לנו מספיק מנופי לחץ כדי לכפות על הממשלה את העמדה שלנו בנושא עמונה" אומר ח"כ בצלאל סמוטריץ' ומדגיש כי הבית היהודי אינה מאיימת בפרישה מן הממשלה "אנחנו לא טרמפיסטים בממשלה ולא אורחים בה"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 30/10/16 13:04 כח בתשרי התשעז

ח"כ סמוטריץ': "נתניהו קיבל מנדט ברור מהעם ליישם מדיניות ימנית לאומית וציונית"
דוברות, צילום: דוברות

ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי הבית היהודי לא צריכה לאיים בפרישה מן הממשלה במידה וחוק ההסדרה לא יעבור, סמוטריץ' טוען כי כוחה של המפלגה בקואליציה גדול מספיק כדי לשתק את הממשלה במידה ותרצה. “אנחנו לא מדברים בשיח של לפרוש מן הממשלה אלא בשיח של לעצור את הממשלה, הרי מי ששואל את עצמו כל הזמן אם הוא יוצא או לא- הוא טרמפיסט, אנחנו לא טרמפיסטים בממשלה ולא אורחים בה, זאת ממשלה שלנו בדיוק כפי שהיא של כל אחד אחר".

"השר בנט הרי הציב בפני ראש הממשלה את האמירה החד משמעית: 'או שתביא לפתרון נכסי נפקדים לעמונה ופתרון אסטרטגי להתיישבות כולה או שנלך לחוק ההסדרה'. אנחנו חושבים שחוק ההסדרה הוא הדבר הצודק והנכון לעשות לכתחילה, גם בגלל שזו סוגייה פוליטית ונכון שהיא תוכרע במגרש הפוליטי בכנסת. ואם לא אז לא יהיה כלום, לא תקציב ולא חוקים. צריך לזכור, בקואליציה הנוכחית, בלי הבית היהודי, אי אפשר להעביר חוק אחד, אי אפשר להעביר שקל, אי אפשר להקים את התאגיד ואי אפשר לסגור את התאגיד. יש לנו מספיק מנופי לחץ מתוך הממשלה כדי לכפות על הממשלה הזו את העמדה שלנו".

"הממשלה לא תוכל לעשות כלום, לא בכל מה שקשור לכחלון ולמיסוי דירה שלישית ולא שום דבר שקשור לאף אחד אחר אם אנחנו לא נקבל את מה שחשוב לנו, ככה זה עובד בקואליציה. יש ציפור נפש לכל אחד, יש לנו הרבה ציפורי נפש אבל ההתיישבות ביהודה ושומרון היא ללא כל ספק בלב האג'נדה שלנו. היא לא רק בלב האג'נדה שלנו, ראש הממשלה נתניהו לא היה היום ראש ממשלה אם הוא לא היה שובר דרסטית ימינה לפני הבחירות. הוא קיבל מנדט ברור מהעם ליישם מדיניות ימנית לאומית וציונית שכוללת את פיתוח ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון ואת ההתנגדות למדינה פלשתינית, זאת המחוייבות שלנו, זאת שחיטות פוליטית להתנהג אחרת. אי אפשר להתכחש לאחר הבחירות למה שהבטחת לבוחרים".

ח"כ סמוטריץ' נשאל בראיון לרזי ברקאי האם מפלגת האיחוד הלאומי רואה את עצמה כסמן הימני בתוך הבית היהודי. סמוטריץ' ענה בחיוב ואמר כי "זו גאווה גדולה, אני חושב שעם ישראל הולך ימינה, אנחנו אכן מנסים ומשתדלים להיות הסמן הימני בממשלת ישראל ולומר את הדברים בלי למצמץ". סמוטריץ' אמר כי האיחוד הלאומי הם היחידים ש"מתנגדים למדינה פלשתינית באופן נחרץ".

ועידת האיחוד הלאומי המתקיימת הערב בירושלים תארח, בין היתר, את שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט. סמוטריץ' נשאל על ידי ברקאי האם מדיניותו של בנט אינה ימנית מספיק בעיניו וענה כי "בנט ימני מאוד, לכן אנחנו הולכים יחד עם הבית היהודי, בנט יהיה היום עורך כבוד בועידה ואני משוכנע שההליכה המשותפת הזו שלנו תימשך גם בבחירות הבאות. הציבור רוצה אחדות, ולהערכתי לא יסלח למי שיפצל את המחנה שוב".