ח"כ סמוטריץ´: מקבל את הביקורת של הרב טאו באהבה. יש לי את רבותי

ח"כ בצלאל סמוטריץ הגיב לביקורת שהשמיע הרב צבי טאו על הצעתו להשהות את הגיוס. הוא הדגיש את גדלותו של הרב ואמר שבוודאי לא יתנצח איתו אך הדגיש: "יש לי את רבותיי שלי שאתם אני מתייעץ ומקבל החלטות בנושאים ציבוריים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/17 14:37 כט באדר התשעז

ח"כ סמוטריץ´: מקבל את הביקורת של הרב טאו באהבה. יש לי את רבותי
דוברות, צילום: דוברות

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב בראיון לגלי צה"ל לביקורת שהשמיע נשיא ישיבת הר המור, הרב צבי טאו על הצעתו של סמוטריץ' להשהות את הגיוס למחזור גיוס אחד כדי להבהיר לצבא את יחסי הכוחות: "הרב טאו הוא תלמיד חכם גדול, אחד מגדולי הדור, ומנהיג ציבור ענק. אני מקבל את הביקורת שלו באהבה ואני הקטן האחרון שנמצא במקום של להגיב או להתנצח איתו, בטח לא ברדיו".

עם זאת הדגיש סמוטריץ' ואמר: "יש לי את רבותיי שלי שאתם אני מתייעץ ומקבל החלטות בנושאים ציבוריים ולכן אני שלם עם הקו שאני מוביל ומאמין בו, אבל אני מכבד מאוד את הרב טאו ומקבל את הביקורת שלו באהבה".

סמוטריץ הדגיש כי לא קרא במאמרו לסרבנות והוסיף: "אפשר להסכים עם ההצעה המעשית שלי ואפשר לחלוק עליה אבל מי שלא מסכים איתה וכן מסכים לניתוח שלי על הסכנות הנשקפות לצה"ל ולביטחון מדינת ישראל צריך להציע אפשרויות פעולה אחרות".

כזכור, אמש פרסמנו ב'כיפה' הקלטה של הרב טאו בשיעור שהעביר ואמר: "אנחנו לא הולכים לגרום חוסר אמון וזה שהעם לא ירצה להתגייס. ברע, אין לי ספק, אסור להשתתף כמובן. אבל בצה"ל? צה"ל הוא טוב, צה"ל הוא מצוין, צה"ל לוחם, צה"ל מוסר את הנפש. אין בזה שום ספק וכל מה שאנחנו עושים הוא למען צה"ל".

"לא כמו פוליטיקאי אחד שפתח את פיו", אמר הרב טאו על ח"כ סמוטריץ', "חשב שהוא אומר דבר גדול, ואמר בימים אלו שאנחנו נפסיק להתגייס. אנחנו נראה להם, אנחנו נפסיק להתגייס".

"רבותיי, זה לא אנחנו, מזה אני מפחד". הדגיש הרב, "שפרובוקטורים או אנשים שיגידו דברים כאלה, ביזיונות כאלה שגורמים להרס וחורבן עוד יותר. זה רק יכניס עוד שמן למדורה ועוד החלשה של עם ישראל ושל מדינת ישראל ושל צה"ל".