ח"כ סמוטריץ': "לא בטוח שביבי טוב ליהודים"

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) תוקף את התנהלות ראש הממשלה ואומר: " עצוב לי שכך מתנהל ראש ממשלה. אני לא רואה את נתניהו מצליח להביא שקט וביטחון לאזרחי ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/16 12:50 כח בסיון התשעו

ח"כ סמוטריץ': "לא בטוח שביבי טוב ליהודים"
דוברות, צילום: דוברות

על רקע הפיגועים בסוף השבוע, התראיין הבוקר (שני) ח"כ בצלאל סמוטריץ לתכנית 'עצם העניין' עם עופר חדד ברדיו "גלי ישראל" ואמר: "כל שלב בשלבי התכנון ביהודה ושומרון דורש אישור מדיני. אני לא רוצה להיות ציני ולומר שנצטרך לשלם עוד הרבה דם כדי שהבתים הללו יוכלו להיבנות. (...). זה דבר חמור מאוד, אני לא קונה אותו. עצוב לי שכך מתנהל ראש הממשלה. עצוב לי שכך מתנהלת הממשלה שאני בתוכה. לי לא ברור שביבי טוב ליהודים. אני מסתכל על מצב הביטחון, אני לא רואה את נתניהו מצליח להביא שקט וביטחון לאזרחי ישראל."

הביטוי 'ביבי טוב ליהודים' נולד בבחירות הראשונות בהן התמודד נתניהו לראשות הממשלה בשנת 1996. אז הוצפה הארץ בשלטים עם הסלוגן, במימונו של המילארדר החב"דניק האוסטרלי יוסף גוטניק. רבים תולים בקמפיין ששטף את הרחובות בשלושת הימים האחרונים שלפני הבחירות את נצחונו של נתניהו, אז הביס את שמעון פרס על חודו של אלפים בודדים של קולות.

אתמול התראיין ח"כ סמוטריץ' והביע ספקות לגבי הישארותה של מפלגת הבית היהודי בממשלה: "כל התפיסה שבתוכה מתנהלת הממשלה הזאת היא כזאת שרק מעודדת את הטרור ורק מלבה אותו, אז אני באמת לא בטוח שיש לנו את הזכות להמשיך ולהישאר כאן בממשלה. אני חושב שאסור לנו בשום פנים ואופן לקבל את העובדה שאנחנו בתוך הממשלה כמשהו כזה ברור, מובן מאליו. יש לי מעליה (הישיבה בממשלה) כרגע סימן שאלה מאוד מאוד גדול ואדום".

חברו למפלגה אורי אריאל, התבטא אתמול ברדיו 'קול ברמה', ביטל את האיומים ואמר: "אנחנו ממש לא בדרך להפיל את הממשלה, כל השיח של אולטימטומים הוא שיח רדיופוני, הוא לא שיח אמיתי ולא שיח של משפחה. יש לפעמים ויכוחים קשים אבל אני מעריך שהבחירות יהיו בעד שלוש שנים".

--