ח"כ סמוטריץ': "הגענו לשעת האפס, שעת המבחן של הציונות הדתית"

אכזבה במטה עמונה עקב דחיית הדיון בחוק ההסדרה: "שוב נוטעים בציבור תקווה בלילה ובבוקר התקווה הזו מתנפצת בציניות אל סלע הפוליטיקה"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 30/10/16 16:56 כח בתשרי התשעז

ח"כ סמוטריץ': "הגענו לשעת האפס, שעת המבחן של הציונות הדתית"
מול ביתה של השרה מירי רגב (מטה המאבק עמונה), צילום: מול ביתה של השרה מירי רגב (מטה המאבק עמונה)

"הגענו לשעת האפס, שעת המבחן של הציונות הדתית" אמר ח"כ בצלאל סמוטריץ' בעקבות דחיית הדיון בנוגע לחוק ההסדרה בועדת השרים לענייני חקיקה. "ראש הממשלה מסמס היום את חוק ההסדרה ואנחנו נעשה כל שביכולתנו לקדם את החוק בשבוע הבא בכל הכח. ממשלה לא יכולה לתפקד ללא הבית היהודי וממשלת הימין לא תשרוד פינוי יישובים בארץ ישראל". השר אורי אריאל אמר כי "אם היועמ״ש לא מוכן להגן על החוק נדרוש ייצוג פרטי".

ממטה המאבק על עמונה נמסר כי "שוב ראש הממשלה, שרת המשפטים, שר החינוך ושר הביטחון גוררים רגליים ומחפשים להאשים אחרים. שוב נוטעים בציבור תושבי עמונה תקווה בלילה ובבוקר התקווה הזו מתנפצת בציניות אל סלע הפוליטיקה. האחריות על עתיד עמונה והיישוב היהודי ביו"ש המצוי בסכנת חורבן, הוא על ראש הממשלה, שרת המשפטים ושר החינוך ועליהם לתת את הדין על אי הסדרתו. היום הם יכלו לתת מזור לאלפי משפחות ועשרות אלפי אזרחים נאמנים אבל הם בחרו שלא לעשות זאת מסיבותם הם. אותנו תושבי יו"ש ותושבי עמונה הסיבות הללו לא מעניינות. אנחנו דורשים במפגיע הסדרה. בסוכות האחרון עשרת אלפים איש עלו רגלית לעמונה. ביום פינוי יעלו לעמונה עוד הרבה יותר מכך והשרים הללו והממשלה הזו היא שתצטרך להתמודד איתם".

במטה הדגישו כי "הגיע הזמן שאלו המתיימרים להוביל את המחנה הלאומי יבינו שאת האחריות על היישוב היהודי ביו"ש יש ליישם במעשים ולא בדיבורים. הציבור ביו"ש שבע דיבורים ואכזבות ובגידות. אם מנהיגי הליכוד והבית היהודי לא יסדירו במושב הכנסת הנוכחי את הישוב היהודי ביו"ש מצביעי המחנה הלאומי יפרעו מהם כבר בבחירות הקרובות והם ישלמו על כך בכסאם - והרשימה ארוכה".

כפי שפורסם ב'כיפה', ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כינס הבוקר את ראשי המפלגות וביקש לדחות את העלאת הצעת חוק ההסדרה בועדת השרים לענייני חקיקה בשבוע. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, פנה הבוקר לשרי הליכוד בטענה כי החלטה בנוגע לחוק תקשה עליו לבקש משופטי בג"ץ דחייה במועד פינוי עמונה ועל כן יש לדחות את ההצבעה בועדה בשבוע. כך כפי שפורסם ב-ynet. שרי הבית היהודי יצאו גם הם באמצע הדיון בועדת השרים לענייני חקיקה לצורך התייעצות עם ראש הממשלה. לאור הדברים הוחלט לדחות את הדיון בחוק, יש לציין כי במהלך חודש יולי נדחה מועד הדיון בחוק מספר רב של פעמים, בין היתר בשל קביעותיו של היועץ המשפטי לממשלה בנוגע לבעייתיות החוק.