ח"כ סלומינסקי נבחר ליו"ר זמני של ועדת הכספים

חבר הכנסת, ניסן סלומינסקי מונה ליו"ר הזמני של וועדת הכספים עד למינוי יו"ר קבוע. סלומינסקי שהיה בכנסת הקודמת יו"ר הוועדה הודיע כי יקדם דיונים בנושאים דחופים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 01/04/15 15:52 יב בניסן התשעה

ח"כ סלומינסקי נבחר ליו"ר זמני של ועדת הכספים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חברי ועדת הכספים הזמנית אישרו היום (ד') את מינויו של ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) לתפקיד יו"ר הוועדה הזמנית ברוב של 5 בעד ו- 1 נגד. סלומינסקי נבחר ע"י ההרכב הזמני של הוועדה שנקבע אמש בוועדה המסדרת של הכנסת. עפ"י החלטת הוועדה המסדרת, ישיבות ועדת הכספים הזמנית יתקיימו באישור ועדת ההסכמות (קואליציה - אופוזיציה).

בעד מינוי סלומינסקי הצביעו חברי הכנסת: מיקי לוי (יש עתיד), אלי אלאלוף (כולנו), זאב אלקין (הליכוד), ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), איוב קרא (הליכוד). נגד המינוי הצביעה: ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת)

יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ זאב אלקין (הליכוד) שפתח את הישיבה הראשונה של הוועדה הזמנית הסביר, שהוועדה המסדרת, הממלאת את מקומה של ועדת הכנסת המליצה על ח"כ ניסן סלומינסקי ליו"ר זמני, עד שיוסדרו כל הסוגיות על מבנה הכנסת ה- 20. אלקין 'איחל' לסלומינסקי "שהקדנציה שלו בראשות הוועדה הזמנית תהיה קצרה ככל האפשר".

מיד עם היבחרו, הודיע סלומינסקי, כי בכוונתו לפנות לוועדת ההסכמות על-מנת לקבל את אישורה לקיום דיונים דחופים, שחלקם ממתינים לטיפול זמן רב עקב מערכת הבחירות. הנושאים הם: הקלות במס לארבע רשימות של עמותות שעמדו בקריטריונים של רשות המיסים לקבלת הקלות במס על תרומות (סעיף 46 לפקודת מס הכנסה). מדובר בלמעלה מ-מאה עמותות. דיון בהשתתפות החשבת הכללית באוצר על אופן ניהול התקציב החל מה- 1 בינואר 2015 וכן מקרים חריגים בנושא זה. בנוסף, בקשה דחופה שהגיעה לוועדת הכספים מחברת הדואר, שחתמה על הסכם להפרטת החברה עם המדינה ועתה, על-מנת לאפשר את יישום ההסכם החברה מבקשת השקעת בעלים של המדינה בחברה, עקב שחיקת קופת המזומנים של החברה.

סלומינסקי אמר כי "מדובר בנושאים דחופים שהמתינו זמן רב על שולחן הוועדה. לא יתכן להמשיך ולמנוע מעמותות רבות את מה שמגיע להם בדין". לעת עתה, טרם נקבעו דיונים. הודעה בעניין תצא כשתתקבל החלטה בנדון.

למרות שסלומינסקי ישמח להישאר בראשות וועדת הכספים, השמועות טוענות כי במסגרת המשא ומתן הקואליציוני ניתנה ראשות הוועדה למשה גפני מיהדות התורה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן